Waarom is zonnebrandmiddel zo idioot duur?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
5.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb geen idee, maar irritant is het wel. Goeie vraag!

Antwoorden (7)

Ik denk omdat men het tóch nodig heeft, ze kunnen vragen wat ze willen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoeft niet duur te zijn.
In een van de laatste Consumentengidsen stond een test van zonnebrands. De beste koop was ook een van de goedkoopste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met zonnebrandcremes is het net zo als met gewone cremes: je hebt goedkope en dure cremes. Het is maar wat je ervoor over hebt. Uit een test van de Consumentenbond is de goedkope zonnebrandcreme van het Kruidvat als beste uit de bus gekomen. Het hoeft dus niet duur te zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals met zoveel artikelen binnen één product, heb je grote prijsverschillen. Dit zal je waarschijnlijk bekend zijn. Als je een duur product aanschaft dan zal dit om een bepaalde reden zijn en die kan strikt persoonlijk zijn.
Het beste is lang niet altijd het duurste. Dit resultaat hebben vele tests opgeleverd!
Lees de test in de Consumentengids bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat mensen bereid zijn er veel voor te betalen. En dat is weer omdat mensen geen huidkanker willen krijgen en daar wel veel voor gewaarschuwd worden.

Zelf gebruik ik overigens zonnebrandmiddel van het merk No-Ad (Not Advertised, ze houden de prijs laag door geen geld uit te geven aan advertenties). Dat werkt prima, en de prijs gaat bij dit merk niet omhoog naarmate de beschermingsfactor hoger is, zoals bij de meeste andere merken. Vooral dat laatste is voor mij interessant: vanwege een superlicht huidje gebruik ik meestal SPF 45, bij de meeste merken betaal je je scheel aan zonnebrandmiddel met zo'n hoge factor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat het zomer is , en mensen het wel kopen al is het 50 euro.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omwille van de publiciteit en de marketing die in totale wanverhouding staan tov de kostprijs. Om je een voorbeeld te geven : sommige produkten in de cosmetische sector hebben winstmarges van 300 % (jaja driehonderd) Een salade of een kilo tomaten heeft een winstmarge van 3% (drie) En niemand zal hier tegen protesteren. Hebben wij echt geen weerwoord meer?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jawel, door het massaal niet te kopen.
Maar dan moet je wel iedereen mee zien te krijgen :)