Ik moet elke dag op de fiets naar school waardoor mijn haar door de war gaat en ik het er niet zomaar uitkrijg met een borstel/kam. Tips?

Mijn haar is dik, en als het goed zit en ik ben maar even in beweging en hup! Daar gaat het weer. Ik word er niet goed van! >:(

Ik heb van Schwarzkopf antiklit, dus dat zit sowieso goed. Ik had ook haarspray 'Windkracht 10' van Andrélon geprobeerd, maar daardoor werd het nog erger en het stonk.

Wie kent een goed haarproduct wat je niet hoeft uit te spoelen? Het mag van haarspray tot mousse, eventueel ga ik ervoor naar de kapper voor advies. Ik moet iets hebben voor nogal dik, lang haar wat snel in de klit gaat en statisch wordt. Mooi meegenomen als het lekker ruikt.

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 2 dagen:
Ik lees in veel antwoorden dat ik mijn haar in een staart/ vlecht/knot moet doen. Sorry, dat had ik niet in de beschrijving gezet, maar dat doe ik dus al maar dat werkt ook niet :(

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
11.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ik ook last van --"

Antwoorden (11)

Op de eerte plaats: Er is maar EEN ultieme haarspray: Elnett. Als je al kans maakt om je haar enigszins in model te houden op de fiets, dan is Elnett haarspray het enige product dat kans maakt.

Verder zou ik zeggen: Is het wat om je haar korter te knippen? Dat scheelt een hoop geklit.
Ook kun je een petje opzetten op de fiets. Staat leuk en houd de boel beter bij elkaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ dat lijkt me een prima advies!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zat daar ook al aan te denken, dus vroeg ik het aan mijn moeder wat zij ervan vindt. Die zei: 'Kort haar? Weet je nog die bobline? Dat vond je toch zo vreselijk?' En toen dacht ik o ja... Dat zag er dus echt niet uit. Ik heb ook op zo'n site getest welk kapsel goed bij je staat, en ik was er niet echt enthousiast over. Het liefst houd ik dus m'n lange lokkies!
je kan er beter op de fiets even een staart of vlecht in doen, als je veel moet fietsen door harde wind is er echt geen haarlak die goed blijft zitten.

je kan beter eerst een staart indoen, en neem eventueel dan een kam en wat styling spul mee naar school, dan kan je het daar nog wat leuk maken
13 jaar geleden
je producten zijn goed
je zou een staart in je haren kunnen maken tijdens t fietsen en op school haal je die weer uit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zet altijd mijn capuchon op :) Dan komt de wind er niet bij.
Deze zit losser en krijg ik niet zo'n raar kapsel als soms van een pet.
Als ik zelf een staart doe blijft het onderste gedeelte wel goed maar gaat de bovenkant heel erg pluizen...
Dus ik voorkom dat liever :p

Verder zijn de meeste producten inderdaad gewoon niet opgewassen tegen veel wind.
Je haar zo goed mogelijk beschermen (met pet, muts, capuchon, vlecht of staart dus) En dan op school de finishing touch :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb geen capuchon aan m'n jas. :P En een staart doe ik al.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ook niet ;) ik doe er speciaal een vest voor onder aan, zeker nu het weer herfstweer word!
Nat haar moet ik al helemaal niet, haha. En lekker warm. Hmm, maar ik hoop dat je iets vind! succes!
Je mag m'n integraalhelm lenen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lol.
Sinds kort ben ik helemaal verzot op de produchten van John Freeda. Ik gebruik de anti friz producten. Dit is een product wat olieachtig is. Bij mij doet dit wonderen!

Een druppel ter groote van een stuiver op je hand warmwrijven en in je haar verdelen. Mijn haar pluist (vrijwel) niet meer met heeeeel veel verschillende weersomstandigheden.
Misschien een keer de moeite waard om te proberen. Bij de drogisterij voor +- €11.00
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb vrij lang, dik haar en was altijd eindeloos bezig met borstelen omdat het na 1 keer met m'n hoofd bewegen alweer klitte.
Sinds ik m'n haar met Fructis was, is dat weg: makkelijk uitkambaar en het wordt niet meer zo'n klittenzooi. En het glanst veel meer :-)
(Bij mijn haar werken de heldere varianten wel en die witte creme-achtigen juist niet, misschien even uitproberen...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Okee, bedankt. Lijkt net zo'n reclame. :P
een staart of een knot indoen en je probleem is verholpen denk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf heb ik hetzelfde soort van haar..
Ook al is het vaak moeilijk uitkambaar en zit het snel door de war, adviseerde mijn kapper toch om geen cremespoeling te gebruiken. Ook moet je veel afwisselen met je shampoo, en het niet uitborstelen als je net je haar gewassen hebt. Bij mij helpt het in ieder geval wel..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heb ik dus ook maar wat ik doe is mijn haar in een los staartje doen en daarna als ik op school ben weer los doen dan zit het nog steeds in model :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe ik ook, maar helpt niet. :(
je kan ook een goede masker gebruiken waardoor je haar lekker zacht wordt, en waardoor het minder haat klitten.
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank