Wat is het beste materiaal voor regenkleding,maar wat ook nog betaalbaar is,lekker zit en niet of knaloranje of knalgeel is

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.1K

Het beste antwoord

Misschien eens vragen/zoeken in een leger dump shop. Heb er erg goede ervaring mee. Goed te betalen en zeer goede kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het lekkerste zitten regenjacks die een soort flanellen voering hebben, omdat waterdicht van buitenaf nu eenmaal betekent : waterdicht naar buiten toe óók, dus je gaat enorm transpireren als je wandelt of fietst.
Persoonlijk heb ik het liefst een poncho aan, óók bij het wandelen.

Het allerlekkerste materiaal is een wax-jas, maar er moet wel een enorme laag wax op zitten, wil hij waterdicht blijven bij de regen zoals we die de laatste dagen meegemaakt hebben. Die jassen zijn ook mooi om te zien : de traditionele Engelse buitenjassen in 'gedekte' kleuren als donkergroen, bordeau en donkerbruin, vaak met een geruite voering.
Op het engelse platteland zie je ze overal, en hier ook bij bijv. jachttrainingen met retrievers en speurhonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook een tijdje gezocht naar goede regenkleding. Ik heb nu een AGU, donkerblauw, zit wel lekker maar ga er ontzettend in zweten. Volgens mij zijn er geen goede , ademende regenpakken. Als er wel regenpakken zijn waarin je niet gaat zweten dan ga ik er meteen om :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ooit bij de Action een heel goed regenpak gekocht.
Donkerblauw, niet te opvallend.
Helaas tegelijk met mijn fiets gestolen.
Misschien hebben ze die nog wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de boerenbond winkels hebben ze fantastische soepele regenoveralls. Zeer soepel en als een tweede huid zo dun. Tochtvrij, winddicht, waterdicht.
Nu ontschiet me de naam, maar het is zoiets als "flexotoom" of zo. (Dat is niet juist, maar als je dit woord zegt, weten ze het wel).
De kleur is onopvallend grasgroen.
Echt een aanrader.
(en ik heb geen aandelen of belangen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor de tip,probeer er zeker s een op te zoeken