Wie heeft er ervaring met het thuis ontkleuren van haren?

Dit zou ik graag willen doen om mijn haren op te lichten. (dus: eerst ontkleuren, dan een andere kleuring eroverheen).

Ik heb geen zin om veel geld bij de kapper neer te tellen, ik ben maar een arm studentje :) dus vandaar deze vraag.

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (6)

Als je je haar wilt verbranden of als stro wilt laten uitzien, dan ga je naar de drogist en haalt waterstofperoxide. Daarmee zal je haar twee tot drie tinten lichter worden.

Weet wel, dat als je donker haar hebt, je nooit blond kunt worden. Je zult hooguit oranje/koper kunnen worden.

Weet waar je aan begint!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga opzoek naar een kappersschool/opleiding, bv bij de ROC in de buurt, dan heb je tenminste garantie dat het goed gebeurt en de kosten zijn goed te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik heb negatieve ervaring ermee. Ik ben donker blond en ik krijg het zelf niet blond maar het wordt oranje-achtig. Na wat zon en water slaat het groenig uit.

Je zegt dat je een arm studentje bent, maar je haar blond maken kost bij de kapper eur 28 en dan is het in 1 keer goed. Ik denk dat ik het risico niet (meer) zou willen nemen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is afhankelijk wat voor kleur je haar van nature is. Als je een beetje donkerblond bent, kan je het nog wel zelf doen, maar iets donkerder, of lichtbruin zou ik niet zelf doen. De kans dat het knetter-geel wordt is groot!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb dit ook ooit gedaan, ga naar een kappergroothandel en haal daar de spullen. goedkoop en goede kwaliteit. Je kan het beter iets te kort in laten werken dan te lang. Als je het te lang erin laat zitten hou je geen haar meer over. Als je echt op safe wil gaan dan probeer je eerst met een onopvallende pluk van je haar. goog luck
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dat regelmatig gedaan. Bij winkels als Kruidvat heb je verschillende merken met blondeer-spul. Ik zou wel altijd aanraden om iemand anders het te laten doen bij je, het zelf doen is lastig en aangezien zulk spul enorm agressief is, lijkt me dat onverstandig.

Neem altijd plastic handschoenen erbij, leg een handdoek over je schouders, trek voor de zekerheid oude kleren aan waar vlekken op mogen komen, en leg een paar natte washandjes klaar om spul dat op de rand van je gezicht of haren komt meteen mee weg te kunnen wassen.
Tijdens het aanbrengen is het verstandig om met je hoofd achterover te leunen als het bovenste deel gedaan wordt om minder risico te hebben dat iets in je ogen komt. Als je niet achterover leunt, altijd een hand boven je ogen houden, voor de zekerheid.

Als je na het blonderen een andere kleur eroverheen wil doen, moet je opzoeken of dat kan (staat vaak op de handleiding). Sommige stoffen reageren op elkaar, waardoor de kleur verkeerd kan uitvallen, groenig bijvoorbeeld. Ook als je haar nu al geverfd is, kan dat invloed hebben op het blonderen.
Blonderen en henna is een bekende combinatie die groen kan uitslaan.

Sowieso zou ik aanraden om tussen het blonderen en verven één of twee weken tijd te laten zitten, zodat er minder kans is dat ze op elkaar gaan reageren.

En ga niet je haren blonderen als je je ziekjes voelt of een kater hebt: het brandt enorm, blonderen is een pijnlijke gelegenheid.