Wat betekenen deze merkjes in hanger?

Heb heb gekregen erfenis de steen tja schijnt een briljant te zijn.
Wil graag info vandaar mijn vraag.
BVD Minke

Toegevoegd na 16 uur:
Hij is erg oud van mijn oma geërfd en die had hem van haar moeder.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

die 3 en 585 staat beiden voor 14 k goud
http://www.keurtekens.nl/polen.php

De A staat voor een plaatsnaam:
Als je naar de hele kleine letters onder de tabel in de link kijkt zie je (als je goeie ogen of een goeie bril hebt) dat de letter voor een plaatsnaam staat.
deze:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bia%C5%82ystok

Toegevoegd na 3 minuten:
En die ridder of soldaat is voor zover ik weet alleen voor de sier.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank voor het meedenken.
Mvg Minke

Andere antwoorden (2)

Dat kan je aan deze merkjes niet zien. De maker vertelt van welk materiaal het gemaakt is. Volgens mij lees ik 585 maar het is heel on duidelijk. Als er 585 staal zegt de maker dat het 14 krtl goud moet zijn. Dat zegt echter niets. Alleen het rijks erkende keurmerk, eikenblad met daarin 585 geeft die garantie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het merkje/getal is 14 krt goud en voor de briljant geslepen diamant is zo niet te zeggen,hiervoor zal je naar een juwelier kunnen gaan.
Een goede juwelier moet kunnen zien hoeveel de briljant waard is.