Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe heten die lapjes stof met plaatje? Zie uitleg.

Die ze vroeger of nu ook nog weet ik eigenlijk niet, die ze over een gat in de broek naaiden bij de knieen ofzo bij kinderen? En kan dat tegenwoordig nog? Of is dat niet meer in? Want als ik kijk hoeveel broeken mijn zoontje een gat in weet te krijgen vind het eigenlijk zonde om ze weg te doen want hij heeft ze maar heel kort aan. En waar kun je die krijgen dan? Behalve op een markt want daar kom ik nooit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ouderwetse appeltjes :-)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Knielappen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ze zijn (weer) te koop.
http://wb-fournituren.biedmeer.nl/Webwinkel-Product-1738380/Knielappen.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik kan me ook voorstellen dat je op zoek bent naar het woord applicatie.

Applicaties zijn niet hetzelfde als, bij voorbeeld, knielappen, maar het zijn wel stukjes stof met een plaatje die kleding opleuken. Bijvoorbeeld op slijtplekken of bij kleine gaatjes.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Applicaties zijn inderdaad leuk om te gebruiken,maar je kunt ook kiezen voor reparatiedoek,dat is in allerlei kleuren en materialen verkrijgbaar en knip je zelf op de gewenste maat.In beide gevallen,je hoeft ze er tegenwoordig alleen nog maar op te strijken,dus geen gedoe meer met gebroken naalden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kniestukken, noemde men het in de fourniturenwinkel. Dat was dan zo'n winkeltje waar je garen, band, knopen, haarlint, vingerhoedjes, ritsen en dat zulk prut kon kopen. (En van die enorme huidkleurige onderbroeken!)
Ik maakte ze trouwens altijd zelf. Ik kocht een lap stevige stof met een vrolijk patroon, of in een lekkere felle kleur en naaide het al op de broekspijpen of ellebogen, ( paddestoelen, ballonnen, huisjes, bloemen, lieveheersbeesten, vliegers, appels, peren, van alles maakte ik ervan) nog voor er gaten waren gevallen. Het stond grappig en ik koos een moment uit dat ik er zin in had. (als de gaten er een x zijn, moet het ineens..)
Er is pas ook een vraag over geweest en ik heb toen meerdere keren gelezen dat ze ook nog (of weer) in winkels verkrijgbaar zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stoplappen of patches
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding