Wie weet hoe ik zelf (met professionele haarverf) higlights kan maken in mijn haar?

Is het beter om het met folie te doen of gewoon met kam strengen pakken en die verg erop doen?

Toegevoegd na 15 minuten:
Ik heb trouwens donkerbruin haar en wil lichtbruine plukken erin...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
6.8K

Het beste antwoord

Wanneer je superbond koopt van Loreál en slierten insmeert, dan folie er om heen en af en toe kijkt of de kleur licht genoeg is, kun je het heel gemakkelijk zelf doen.

Wel goed in de gaten houden een paar minuutjes is vaak al lang genoeg om het iets te bleken zonder dat het rood of blond wordt.

Ik heb zelf ook donkerbruin haar en heb het zelf ook al vaak op deze manier gedaan. Maar denk er heel goed om, om het steeds te bekijken een minuut doet al heel veel. Ik bleef zelf voor de spiegel staan om het in de gaten te houden.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat ligt er maar net aan hoe handig jezelf bent met kam en verf. Ik zou voor de folie kiezen omdat je dan geen uitloop hebt maar dat vergt wel enige handigheid. Ik ben er overigens nog nooit aan begonnen om het bij mijzelf te doen. Teveel werk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaan verschillende technieken voor het maken van leuke kleureffecten.
Het kan gebeuren door middel van een kam, met folie (aluminium of plastiek folie) of door het halen van strengetjes haar door de gaatjes in een kapje. Te vergelijken met een badmuts. Meestal zit er, in een kant en klare verpakking om te verven, ook een speciaal borsteltje waarmee je het product op de haren kunt aanbrengen. Het is dus aan jou welke techniek je kiest maar ze geven uiteindelijk een prachtig resultaat!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zelf niet voor een kam kiezen dat heeft mijn zus ooit gedaan en die kreeg allemaal vlekken er bij.
Want je geblonderde haar steunt/leunt tegen je niet geverfde haren en gaf bij haar dus allemaal vlekken.
En het was een rot klus vertelde ze mij.

Maar ik heb het pas bij mij zelf gedaan en ik had gewoon een soort badmuts met gaatjes gekocht en trok daar een paar plukken haar door en heb het toen geblondeerd en het was goed gelukt.

Maar mij lijkt met zilverfolie ook makelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vriendin van mij is kapper, en zij doet het altijd bij mij, gewoon door middel van dat kammetje dat in de verpakking zit. Dan pakt ze kleine strengetjes haar, die ze bestrijkt met de verf, en laat ze gewoon los over de rest van mijn haar hangen, ik heb nog nooit last gehad van 'vlekken'. Zorg ook dat je niet te brede strengen haar neemt, zodat je geen zebra wordt. Als laatste tip nog: zet je verf niet aan vanaf je hoofdhuid, als je haar dan gaat groeien, en je wil het er eventueel uit laten groeien, krijg je een erg duidelijk verschil in je haar, een abrupte uitgroei. Mooier is, als je je highlights aanzet vanaf 2 à 3 cm vanaf de haarwortel, en de verf dan zachtjes uitsmeert naar boven, zodat het mooi overloopt als je haar groeit. Veel succes!