Zonnebloemolie voor je haar???

Ik las net ergens dat als je pluis haar hebt, je voor het wassen zonnebloemolie in je haar moet doen.
Wie kent dit en wie weet hoe je het precies moet aanpakken, want dat stond er helaas niet bij.
Alle tips zijn welkom.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
7.7K

Het beste antwoord

Pluishaar is droog haar. Dus olie lost dat wel op - alleen is het niet slim om de olie in je haar te laten zitten als je niet naar een frituurkraam met ouwe olie wilt gaan ruiken ;-)

Ik denk dat het een goed lapmiddel is dat je haar even een opkikker kan geven, maar als je daarna je haar wast, was je het er weer (grotendeels) uit.
Misschien is op zoek gaan naar een goede shampoo (tegen pluis, tegen droog/dof haar) handiger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Daar zit een kern van waarheid in, maar ik zou geen zonnebloemolie gebruiken. Deze is niet zo voedzaam.

Ik gebruik eens in de zoveel maanden koudgeperste amandelolie. Deze verwarm ik iets en doe het in mijn haar. Niet op de hoofdhuid, want dan wordt het echt heel vet.
Vervolgens wikkel ik er folie omheen en een handdoek. Zo ga ik slapen en de volgende ochtend was ik mijn haar heel goed.

Het gaat glanzen, valt mooi en ziet er heel gezond uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou zijn er al heel wat antwoorden gegeven.
Dus of het klopt of niet, hoef ik niet meer te zeggen;)

Maar even als extra toevoeging: Zelf gebruik ik Palmolive Basic Shampoo Elke Dag/ Zonnebloem.
http://www.ciao-shopping.nl/Reviews/Palmolive_Basic_Shampoo_Elke_Dag_Zonnebloem__1025662

Via die link zie je ook meteen een paar reviews.

Ik gebruik hem zelf dus en moet eerlijk zeggen: super handig. Aangezien ik bijna elke dag mijn haar wel moet/wil wassen. Het ruikt heerlijk en mijn haar ziet er (al zeg ik het zelf ;) goed uit!

Veel succes!