Is afwisselende shampoo's gebruiken beter voor je haar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Dat maakt niets uit. In de meeste (milde) shampoos (voor elke dag) zit nagenoeg hetzelfde.
Het is vaak de geur en textuur van de shampoo wat het aantrekkelijk maakt.

Dan heb je de shampoos gemaakt voor vet/droog/poreus enz. enz. enz. haar. Ook deze komen nagenoeg overeen.

Kies een shampoo wat voor jou lekker voelt. Of je dat jaren gebruikt of ieder maand een andere neemt, maakt niets uit.

Zelf gebruik ik een tijdje hetzelfde en dan probeer ik weer eens wat anders uit. Mijn haar en hoofdhuid zijn heel gezond.

Voeding doet meer dan een shampoo ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Juist niet, omdat je hoofdhuid steeds moet wennen aan die nieuwe shampoos. Hierdoor kan je haar vetter worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je shampoo "voor elke dag" gebruikt maakt het niets uit.
Ik was iedere dag mijn haar al 50 jaar lang en het ziet er nog steeds redelijk uit.
Wel gebruik ik de laatste tijd Andrélon for Men sterk & stevig (ik heb geen aandelen hoor) en of je het gelooft of niet, maar mijn vrouw zegt dat het meer/voller lijkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beter voor je haar is het om regelmatig zonder shampoo te wassen. Kijk eens op de ingredienten lijst van de fles.
Het zit vol met petrochemische afvalstoffen, benzine en andere troep.

Er zijn mensen die nooit shampo gebruiken. Gedurende de eerste weken kan het voorkopen dat het haar vetter wordt, maar na een paar maanden is dat over.

Zelf gebruik ik alleen shampoo als ik bij iemand op visite ga, maar als ik een dag thuis blijf gebruik ik zeker geen shampoo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
wordt je haar wel schoon zonder shampoo dan?
Het vet uit je haar wordt toch niet verwijdert met alleen water?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Al die chemische troep in de shampoo wordt wel opgenomen door je huid. Wat heb je liever?
Vette haren of vergif in je lichaam? Je haren worden gevoed van binnenuit via de haarwortel.
Vanuit een gezond lichaam zal je haar beter gevoed worden dan vanuit een lichaam vol toxische stoffen. Zoals ik al schreef: in het begin zal je haar wat vetter kunnen zijn, maar dit wordt op de lange termijn gecorrigeerd door je lichaam, mits je natuurlijk wel gezond voedsel tot je neemt. Je kunt er op googelen en zoeken naar ervaringen van mensen die geen shampoo gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van mij mag jij shampoo gebruiken hoor BOEM!
Dat doe ik ook regelmatig, maar zeker niet altijd.
En als ik naar het haar van leeftijdgenoten kijk, heb ik het gevoel dat ik goed bezig ben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank voor je support! Ja, ik sta voor mijn mening. Die mening is altijd goed bedoeld, maar ik kweek er niet altijd vrienden mee.
Dat begrijp ik ook wel, want de waarheid is niet altijd leuk om te horen. Ik sta overigens wel elke dag een kwartier onder de douche! Heerlijk. Maar bij voorkeur zonder chemische rotzooi. Heb vroeger eens een tijd in een fabriek gewerkt en toen kwam ik ook met kop vet haar thuis. Dat kreeg ik toen ook niet schoon zonder shampoo. Ik had toen echter ook nog niet de kennis die ik nu heb, waardoor ik me toen ook niet druk maakte over shampoo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste sjaan, ik begrijp je vraag. Heb vroeger ook lang haar gehad, maar tegenwoordig houd ik het kort, zodat ik geen borstel meer nodig heb. Ik wil mijn mening verder niet aan je opdringen, maar ik blijf er bij dat je op de lange termijn beter af bent zonder shampoo. Niet alleen voor je haar, maar ook voor je algemene gezondheid. Ik ga van het standpunt uit: liever dagelijks vijf minuten langer kammen, dan 1 week in het ziekenhuis moeten liggen. Niet dat ik kan aantonen dat je door het gebruik van shampoo in het ziekenhuis komt te liggen hoor.
Maar ik neem zelf graag zo min mogelijk risico`s en iedereen moet verder zelf maar weten wat hij of zij met zijn of haar gezondheid wil riskeren.
Het is een kwestie van uitproberen. Het is niet schadelijk of onschadelijk.
Zelf heb ik een favoriete shampoo, die m'n haar goed doorkambaar maakt - maar als ik die lang achtereen gebruik, krijg ik een soort roos.
Dan was ik m'n haar bij de eerstvolgende wasbeurten met een andere shampoo (waarbij ik gelijk weer ontdek wat het voordeel van die doorkambaarheid is...), en na een tijdje begin ik weer met de eerste shampoo.

Tussendoor gebruik ik weleens zomaar een andere, gewoon omdat ik die keer dan zin heb in het geurtje van die shampoo ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ergens gelezen dat het beter is voor je haar om (tijdelijk) van shampoo te wisselen, telkens als je bij de helft van een flesje bent. Of het echt zo is weet ik niet ;)