Is afwisselende shampoo's gebruiken beter voor je haar?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat maakt niets uit. In de meeste (milde) shampoos (voor elke dag) zit nagenoeg hetzelfde. Het is vaak de geur en textuur van de shampoo wat het aantrekkelijk maakt. Dan heb je de shampoos gemaakt voor vet/droog/poreus enz. enz. enz. haar. Ook deze komen nagenoeg overeen. Kies een shampoo wat voor jou lekker voelt. Of je dat jaren gebruikt of ieder maand een andere neemt, maakt niets uit. Zelf gebruik ik een tijdje hetzelfde en dan probeer ik weer eens wat anders uit. Mijn haar en hoofdhuid zijn heel gezond. Voeding doet meer dan een shampoo ;)

Juist niet, omdat je hoofdhuid steeds moet wennen aan die nieuwe shampoos. Hierdoor kan je haar vetter worden.

Als je shampoo "voor elke dag" gebruikt maakt het niets uit. Ik was iedere dag mijn haar al 50 jaar lang en het ziet er nog steeds redelijk uit. Wel gebruik ik de laatste tijd Andrélon for Men sterk & stevig (ik heb geen aandelen hoor) en of je het gelooft of niet, maar mijn vrouw zegt dat het meer/voller lijkt.

Beter voor je haar is het om regelmatig zonder shampoo te wassen. Kijk eens op de ingredienten lijst van de fles. Het zit vol met petrochemische afvalstoffen, benzine en andere troep. Er zijn mensen die nooit shampo gebruiken. Gedurende de eerste weken kan het voorkopen dat het haar vetter wordt, maar na een paar maanden is dat over. Zelf gebruik ik alleen shampoo als ik bij iemand op visite ga, maar als ik een dag thuis blijf gebruik ik zeker geen shampoo.

Het is een kwestie van uitproberen. Het is niet schadelijk of onschadelijk. Zelf heb ik een favoriete shampoo, die m'n haar goed doorkambaar maakt - maar als ik die lang achtereen gebruik, krijg ik een soort roos. Dan was ik m'n haar bij de eerstvolgende wasbeurten met een andere shampoo (waarbij ik gelijk weer ontdek wat het voordeel van die doorkambaarheid is...), en na een tijdje begin ik weer met de eerste shampoo. Tussendoor gebruik ik weleens zomaar een andere, gewoon omdat ik die keer dan zin heb in het geurtje van die shampoo ;-)

Ik heb ergens gelezen dat het beter is voor je haar om (tijdelijk) van shampoo te wisselen, telkens als je bij de helft van een flesje bent. Of het echt zo is weet ik niet ;)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100