Één keer eau de parfum = Twee keer eau de toilette?

Is het zo dat als je op een dag één keer eau de parfum opdoet, je net zo goed twee keer (verspreid over een dag) eau de toilette (van hetzelfde parfum) op kan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (4)

Nee, twee keer eau de toilette zal aanmerkelijk duurder zijn dan één keer eau de parfum. Eau de parfum is wel duurder, maar niet twee keer zoveel.
13 jaar geleden
Ja, ik denk dat dit wel klopt, eau de parfum is niks meer dan een meer geconcentreerde uitvoering van eau de toilette.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klopt gedeeltelijk....alle parfums hebben 3 fases van geur-afgeven, met als laatste de 'duur-geur', die je bijv ruikt, als je je kleerkast opendoet. De kopgeur (die je ruikt als je het opspuit, vervliegt na zo'n 20 minuten : daarom moet je ook nooit een luchtje uitkiezen in de winkel, maar er altijd een half uurtje mee gaan wandelen, en dán pas snuffelen : zo ruikt het luchtje nl. op jou.

Dus een 2e keer eau de toilette opspuiten geeft opnieuw het hele geurenpalet, terwijl de eau de parfum langer de 'echte' geur aan je lichaam geeft.
Zéker in de winter is het aan te raden, voor die laatste vorm van parfum te kiezen - in de zomer transpireer je, hoe dan ook, sneller je parfum van je huid. En het voelt heerlijk opgefrist, als je na je na-je-werk-douche, en fris ge-eau de toilet, begint aan het gezellige deel van de dag...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het verschil zal niet echt groot zijn maar deze parfum varianten zijn wel de twee varianten die qua alcohol percentage het verst uit elkaar liggen.
De hoeveelheid alcohol in de eau de toilette is vele malen hoger en dat zorgt er voor dat deze vervliegt.
Wanneer je eau de parfum `s morgens op doet ruik je dit `s avonds ook nog en dat is bij 2x eau de toilette nog maar de vraag of je deze dan nog ruikt, maar vast minder als de eau de parfum.
Is wel leuk om dit zelf te experimenteren, maar ik vermoed dat ik het antwoord al gegeven heb.
Vergeet niet dat er met vele soorten eau de toilette geknoeid word door er nog meer alcohol in te doen om de prijs nog aantrekkelijker te maken voor de klant. Dit zie je vaak terug op markten en braderieen, deze vervliegt nog sneller.
En dan heb je nog een ander feit dat je het moet laten beoordelen door een tweede persoon, omdat je zelf op den duur aan de geuren went en ze minder gaat ruiken.