Dat is voor ieder persoon verschillend.

Ik gebruik aftershave omdat het minder sterk ruikt. (althans die mening heb ik)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk niet dat dit veel verschil maakt.
in beide zit alcohol, en dat kan verfrissend werken.
niet iedere huid reageert er goed op, bij droge huid kan je beter after shave balsem nemen.
13 jaar geleden
Voor na het scheren, aftershave.
Aftershaves zijn producten die na het scheren op de geschoren huid wordenn aangebracht. Door het scheren kan de huid branderig zijn gaan aanvoelen en kunnen kleine wondjes zijn ontstaan. De poriën van de huid zijn meer geopend dan normaal.

Aftershave bevat daarom vaak adstringerende stoffen en organische zuren, die de poriën van de huid wat samentrekken, ontsmettende stoffen die voorkomen dat de wondjes gaan infecteren en verkoelende stoffen die het branderige gevoel onderdrukken.

Een ander belangrijk aspect van aftershave is de geur, vaak wordt aftershave gezien als een soort mannelijk parfum.

Wil je alleen een lekker geurtje dan is eau de toilette meer op zijn plaats.

Eau de toilette is een mengsel van diverse geurstoffen in een oplosmiddel. Bij de meest gangbare eau de toilettes zijn die op basis van het oplosmiddel alcohol, maar eau de toilettes op basis van vettige stoffen zijn in opkomst.

De geurstoffen zijn grofweg te verdelen in aromachemicaliën, etherische olie en andere geurende plantenextracten. Dierlijke geurstoffen worden vrijwel niet meer gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij ons vrouwen heb je parfum en eau de toilette.
eau de toilette is minder sterk kwa geur dan parfum.
maar aftershave doe je toch op je huid na het scheren??
dus dan zou ik aftershave doen als je het gebruikt voor na het scheren.
maar als je het voor de geur doet zou ik eau de toilette gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
after shave is voor na het scheren
eau de toilette voor een langere geurbeleving
heb ik altijd gedacht.
het een is niet beter dan het ander, maar anders.
dus wanneer smeer je wat op,
ik zou after shave 's morgens doen
ga je 's avonds uit pak dan de eau de toilette.