Wat kan je doen tegen piepende zolen van pas nieuw gekochte schoenen?

Ik heb pas nieuwe schoenen gekocht, maar als ik erop loop, "piepen" de schoenen heel hard, wat best vervelend is.
Is er een manier om te zorgen dat de schoenen snel minder piepen? (Behalve er veel op lopen).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
8.6K

Het beste antwoord

Je kan ook zelf meer lawaai maken. Dan hoor je je schoenen niet meer piepen. Nu even zonder grappen en grollen:

Probeer eerst en vooral eens om babypoeder of talk onder de binnenzool van de schoen te doen. Dit werkt in de meeste gevallen.

Als het piepen lijkt te komen van bij de hiel, doe dan de binnenzool eens uit en bekijk de nageltjes die de zool aan de hiel vastmaken. U kunt een hamer en schroevendraaier gebruiken om de nageltjes verder in de hiel te kloppen en het geheel vaster te zetten.

Wanneer het probleem met de bovenstaande oplossingen echter nog steeds niet opgelost is, dan moet u naar een schoenhersteller en het probleem bespreken met de schoenlapper. Het is mogelijk dat het leder wrijft op een plaats waar u met poeder niet bij kunt. In de winkel zouden ze moeten lederconditioner hebben, waarmee het leder kan verzacht worden, zodat het piepen stopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Niet lopen?

Het kan komen op gladde vloeren. Misschien een stukje vloerkleed onder je zolen plakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een oud spreekwoord is, dat je schoenen niet betaald zijn als ze piepen/kraken.
Probeer met vaseline en wrijf dit onder de tussenzool, dit wil vaak helpen.