Wat is het verschil tussen een jumpsuit en een catsuit?

Vandaag droeg ik dit ( onderstaand plaatje ) plus een zwart jasje en zwart leren overknee laarzen. ik dacht altijd dat het een jumpsuit was, maar mijn collegaatje zei dat het een catsuit is, en het verschil zou hem zitten dat een jumpsuit niet zo strak op het lichaam wordt gedragen.
Ik zelf dacht altijd dat een catsuit meer van leer/latex worden gemaakt en in de erotiek branche gedragen wordt.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Mode
13.5K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
https://www.anneliesje.nl/beauty-en-lifestyle/verschil-jumpsuit-tuinbroek-playsuit-broekpak-overall/

Antwoorden (3)

De collega heeft het juiste antwoord al gegeven. Een jumpsuit is een ruim vallend huispak waar je vrij in kunt bewegen. Een catsuit is een strak om het lijf zittend pak, voor sportieve en andersoortige bewegingen. Ik ken het van de vrouwelijke hoofdrolspeler uit de serie de Wrekers.
Amadea
4 jaar geleden
Een catsuit is een jumpsuit, maar een jumpsuit is geen catsuit.

Een pak dat uit een geheel bestaat, is altijd een jumpsuit.
Is het een strak pak, dan mag je het een catsuit noemen, maar ook een jumpsuit.

Indien een jumpsuit korte pijpen heeft, mag je het een playsuit noemen.

Kortom, jumpsuit is altijd goed.

Trouwens, de kinky strakke pakken, heten wel altijd een (sexy) catsuit.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ondanks de andere antwoorden krijg ik het idee, dat beiden nagenoeg hetzelfde zijn:
JUMPSUITS & CATSUITS
Sexy en lichaamsvolgend, dat is het kenmerk van een goede jumpsuit en catsuit. Gemaakt van een rekbaar materiaal zodat ze als gegoten om het lichaam zitten. Bij de jaren 70 jumpsuits zijn de kenmerkende wijde pijpen aanwezig. Naast het hippie thema zijn er jump- en catsuits voor helden en pitchgirls maar met een effen exemplaar en wat verbeelding maak je van dit leuke feestkleding item er natuurlijk alles van wat je zelf wil.