Als je kleding in Amerika besteld moet je dan alsnog bezorg koste betalen als DHL het komt brengen ?

Ik wou iets bestellen bij American Eagles en toen ik wou betalen stond er een heel klein ballonnetje over DHL van betalen.
Mijn Engels is heel slecht dus misschien begreep ik het verkeerd.
Want ik betaal al iets van 40 euro extra maar dat ik volgens mij invoerrechten.
Ik wou een broek van 30 $ kopen maar kwam op 70 $ met ik geloof dat het invoerrechten was.
En wordt bezorgd met DHL maar doordat er iets in een ballonnetje stond over bezorgen van DHLen betalen dacht ik nou laat maar.

Ik was van de zomer in Amerika en had in die winkel 2 broeken gekocht en heb z'n spijt dat ik niet meer had gekocht.er heeft nog nooit zo goed een broek gezeten als deze broeken.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Ik heb even op de site gekeken en de verzendskosten liggen rond de 37 euro. Er wordt echter ook vermeld dat belastingen en invoersrechten betaald dienen te worden wanneer het product bezorgd wordt; deze kosten krijg je dus niet te zien wanneer je je bestelling plaatst!

Wees er dus op voorbereidt dat, indien je het toch besteld, je alsnog de Nederlandse belasting (21%) over het product zult moeten betalen evenals eventuele invoerrechten (volgens Invoercalculator.nl zijn bestellingen tot 150 euro vrijgesteld van invoerrechten). Deze kosten betaal je direct aan de bezorger (DHL of USPS) op het moment van bezorging, en in euro's. Invoercalculator.nl noemt ook nog inklaringskosten, welke er mogelijk dus ook nog bij zouden komen (10 euro bij DHL en 13 bij USPS).

Al in al is het dus helaas geen koopje. Mocht je in NL een dealer weten die dit merk verkoopt dan zal het waarschijnlijk makkelijker zijn om het daar te kopen. Of mischien een Europese webshop?

Bronnen: http://www.ae.com/web/help/international.jsp?topic=3
http://www.invoercalculator.nl/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Of je nog bezorgkosten aan DHL moet betalen ligt dus aan de manier van verzenden. Soms betaalt de afzender, soms de ontvanger. Net zoals je bij de post ook dingen onder rembours kunt sturen, dat betekent dat de ontvanger betaalt. Als je dus niet zeker bent, laat dan iemand die beter engels spreekt even kijken naar de voorwaarden, dan kom je niet voor nare verrassingen te staan