Ik heb een tas van leer

waar kan ik die laten reinigen? bij de rits is het wat vettig geworden omdat de hand steeds erin gaat en bij de kleine rits voorin ook
ik heb de tas nog geen jaar, maar wel veel gebruikt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

hg diepte reiniger om tot in de porien vuil te verwijderen.
daarna hg 4 in 1 om de zaak weer de geur van leer te geven en het voed het leer zodat het soepel blijft en glans geeft aan het leer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Vet en zuur van je handen trekken in het leer, dat gaat er helaas niet meer uit.

Wel kun je de tas een tint donkerder laten kleuren.
Dat doe je bij de schoenmaker.

In het vervolg goed insmeren met blanke vet, speciaal voor tassen. Dan is de kans klein dat vettigheid van je handen in het leer trekt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou eens kunnen informeren bij een goede lederwarenzaak. Er bestaat ook leershampoo, maar die werkt niet altijd even goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een van de middelen die hierboven zijn aanbevolen hebt gebruikt en je tas is weer schoon, spuit dan je tas in met een middel om leer te beschermen. Zo'n middel dat je ook gebruikt voor schoenen om ze tegen regen en vuil te beschermen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dat echt heel erg?
Het hangt natuurlijk van het soort leer af.
Het mooie van leer vind ik dat je naarmate het ouder wordt de gebruiksporen juist ziet.

Ik droeg vroeger wel veel leren jasjes en rokken en die liet ik reinigen bij een goede kledingreiniger, die ook gespecialiseerd was in leer.
Nu zou het het navragen bij een zaak waar ze
lederen spullen verkopen.

Als de tas je lief is, zou ik niet zelf gaan experimenteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer het eens met een sopje met wat groene zeep en een zacht borsteltje. Daarna inwrijven met wat leervet. Als het dan nog steeds niet mooi is kan je altijd nog het leer kleuren, de schoenmaker heeft er middeltjes voor.