zijn er spullen voor muggen te koop voor in je kamer?

want dingen op he huid smeren hou ik nietzo van
zach er gister wel 1 maar dacht datie weg was toen ik ging slape maar blijkbaar niet heb een grote bult op me schouder en had zondag ook allemaal bultjes op me hand aan de bovenkant wel een rare plek vind ik dat

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Je hebt apparaatjes die een verjagend piepje maken, maar die hoor je meestal wel, wat irritant is.
Wel heb je een soort van geurblokjes (ik weet niet hoe je dat noemt, maar die zet je naast je bed neer, en van die geur houden muggen niet.), alleen kan ik die niet zo snel vinden. Wel in armband vorm.

Toegevoegd na 47 seconden:
Oh en het geurtje heet Citronella.
Zie bron
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankje voor je reactie wist niet dat ik zo laat nog antwoordkreeg mijn vraag is alleen werke de bandjes wel echt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het niet weten... Ze worden op meerdere sites aangeboden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
okey dankje
ga morge wel effe de stad in om wat te zoeken tegen ze
dankje voor je reactie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De toon moet zo hoog zijn dat je hem zelf niet meer kunt horen. De apparaatjes die je wél zelf kunt horen, werken dus niet. Extra waarschuwing: niet gebruiken als je huisdieren hebt. Er staat vaak op dat huisdieren er geen last van hebben, maar omdat je kat, hond of ratje een veel groter gehoorbereik heeft dan jij, wéét je niet of ze er geen last van hebben. Je kunt immers niet weten hoe hoog die toon nou echt is. Dat risico zou ik niet nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankje ik hoor de stekker een beetje maar alleen als er dicht bij zit heb best een grote kamer maar bedankt
liefs anoniem f

Andere antwoorden (7)

Voor de muggen kun je het beste een partner neerleggen die lekkerder is dan jij.   ;-)

Tegen muggen werken een klamboe en zo'n grote, langzaam draaiende plafondventilator heel goed.

De klamboe spreekt voor zich. Jij blijft binnen de klamboe, de mug blijft erbuiten. Jij blij, de mug gefrustreerd.

De plafondventilator mengt de lucht in de slaapkamer. Muggen vinden jou door richting de warmste plek te vliegen, en/of door op zoek te gaan naar de plek met de meeste CO2 - dat is de plek waar jij ligt te ademen.

Een plafondventilator mengt de lucht, zodat de mug niet meer kan voelen waar het het warmste is. Daarnaast wordt de lucht zo goed gemengd, dat er overal evenveel CO2 is, dus ook daarmee kan de mug je niet meer vinden.
13 jaar geleden
Muggen houden niet van de geur van planten als de citroenplant, citroenverbena en ook niet van munt. Ze zijn makkelijk te stekken en je kan er dan een aantal van in je kamer zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankje maar mijn moeder zegt altijd dat je geen planten in je slaap kamer mag zetten dus ???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen planten in je kamer? Wat vreemd..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat riep mijn moeder vroeger ook altijd. Ze dacht dat planten overdag zuurstof zouden produceren, en 's nachts zuurstof zouden verbruiken in zo'n alarmerend tempo dat je zelf zuurstof tekort zou komen. Natuurlijk een fabeltje, maar wel een hardnekkig fabeltje dat nog steeds wel eens de kop opsteekt. Als ik me zorgen zou maken over het zuurstofverbruik in de slaapkamer, zou ik mijn man buiten de slaapkamer moeten houden, niet de planten.
Zet een ventilator op de kamer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In azie zetten ze wel eens een schoteltje azijn neer. Het stinkt!
Maar de muggen blijven gegarandeerd weg of verzuipen.

Je moet de geur lekker vinden om erin te slapen...

Ook werkt t jezelf in te smeren met citroensap. Ruik je lekker van maar de muggen blijven uit je buurt.

Bij de Blokker of Action zijn er ook van die muggen apparaatjes te koop. Die maken een bepaald geluid dat muggen verjaagt.
Zet het de hele dag aan in je kamer en zet het weer uit voor t slapen gaan. Zo heb je een muggenvrij kamer.
Dat ding werkt ook tot op 50m afstand en is erg goedkoop. Iets van 2 of 3 euro.

Het ligt eraan of je gehoor goed is of niet. Zelf hoor ik t hoge frequentie geluid wel en zet t voor t slapen gaan uit. Zeker het proberen waard.

Zie bron voor afbeelding.
Verschilt van het product in de action en blokker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Anoniemf;

Nee, spul speicaal vóór muggen in de slaapkamer is niet te koop. Nu zijn ze niet erg kieskeurig en pakken ze gewoon elk mensenlijf dat ze tegenkomen. Gelukkig heeft de drogist wel genoeg spul tégen die beesten in het assortiment.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de zomer dat wij een muggenplaag hadden, heb ik behalve klamboes boven de bedden, ook lavendelolie gedruppeld in de hoek van de kamer. Moet het wel zuivere etherische olie zijn, niet van die chemische. Werkt perfect, maar stinkt wel een beetje. En niet alle oppervlakken kunnen ertegen, dus op een bordje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt heel simpel, in de winkel een speciaal soort gaas kopen en dat in je raam vastmaken. insecten komen er niet doorheen en dus ook geen muggen :)