Wat is een goede milde nagellak remover?

Ik heb een hekel aan die giftige stinkende troep.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Aceton is qua giftigheid nauwelijks erger dan alcohol, het is niet kankerverwekkend en trekt niet in de huid.
Aceton is geen erg giftige stof.
De paar ml die je nodig hebt om de klus te klaren zijn -zeker in een geventileerde ruimte- op generlij wijze een gezondheidsprobleem.
Ik heb extreme astma en COPD (dat laatste door een ongeval waarbij ik onder water geraakt ben en vuil slootwater in mijn longen kreeg.)
Toch levert het werken met aceton geen probleem op, wasbenzine , terpentijn en veel andere stoffen zijn VEEL giftiger.
Daarbij lost aceton de nagellak goed op, er zijn heel weinig andere stoffen die nagellak kunnen verwijderen en
geen van die stoffen is minder giftig dan aceton, integendeel, de meeste van de andere stoffen zijn ZEER giftig en agressief (zoals methylchloride)
Aceton is dus eerste keus, vandaar dat dit massaal daarvoor ingezet wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dan moet je kijken naar removers waar geen aceton in zit. Bijvoorbeeld http://www.deonlinedrogist.nl/tendo-nagellakremover-p-8802.html, http://nl.douglas-shop.com/douglas/Alessandro-Nail-Spa-Nail-Polish-Remover_productbrand_3000016495.html of http://nm2.traction-it.nl/nm/-BEAUTY_PARCK-/547/Nagellak.html
Amadea
13 jaar geleden
ik gebruik altijd die pads van de etos huismerk, zit geen aceton in en stinkt ook helemaal niet