Hoe maak ik mijn vriend vriendelijk duidelijk dat spijkerbroek + gymjes not-done zijn op een bruiloft?

Hij vindt een pak onzin en dat hoeft van mij ook niet perse, maar ik vind een spijkerbroek + gympjes wel het uiterste. Heb ik een punt? Iemand goede argumenten om hem vriendelijk te vragen iets anders aan te trekken?

13 jaar geleden
in: Mode
1.2K

Het beste antwoord

Hij kan het in de eerste plaats voor jou doen!! Verder kan je hem vertellen dat feestelijke, nette kleding hem erg mooi zal staan, en dat je je erop verheugt samen met hem een mooi koppel te vormen.

Verder kan je hem zeggen dat je. heel serieus, vindt dat je je terwille van het bruidspaar wel wat inspanning mag troosten om er anders dan andere dagen in het jaar uit te zien,

Bovendien is deze houding zo uit de tijd!! In mijn jeugd hoorde je veel de kreet: ze moeten me maar nemen zoals ik ben. Als je je niet op je best wilt tonen, zal niemand weten wat dat beste is.
Hij geeft een beeld van zichzelf van een ongeinteresseerde ego-tripper, die zich niet wil comformeren, ook niet op een enkele dag, om iemand een plezier te doen.

Laat hem dit maar eens lezen!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Spijkerbroek en gympjes naar een bruiloft? Dat kan echt niet. Vraag hem of het zijn bedoeling is om het bruidspaar te schofferen. Zo niet, dan zal hij zijn kleding moeten aanpassen. Als hij geen pak wil dragen dan is een mooie zomerpantalon en een net overhemd een alternatief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het gewoon tegen hem zeggen. Dat een bruiloft een sjieke gelegenheid is waar je netjes gekleed moet gaan. Mocht hij het er niet mee eens zijn kan je altijd vragen of hij op ze minst een colbert of blouse aantrekt. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb me op bruiloften vaak verbaasd over de vrijetijdskleding, zelfs een soort strandkleding, die de gasten droegen.
Trouwens ook in schouwburg en theater.
Men "kleedt" zich niet meer, voor gelegenheden.

Een bruiloft hoeft niet altijd een sjieke gelegenheid te zijn, dat hangt van het bruidspaar af.

Dus als het bruidspaar er prijs op stelt dat de gasten een beetje netjes gekleed gaan, dan hou je daar als gast rekening mee.
Dat lijkt me toch een goed argument.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat hem deze antwoorden lezen : dan kan hij zelf lezen hoe er andere mensen overdenken .
En dan kan hij ook lezen hoe jij er mee zit .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat hem lekker gewoon zichzelf zijn.Ik neem aan dat hij niet met vieze afgetrapte gympen en zijn werkspijkerbroek gaat.heb je liever een partner die zichzelf op zijn gemak voelt,of iemand die de schijn moet ophouden in kleding die niet bij hem past?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom moet hij iets dragen wat hij zelf niet wil?
Hij is een volwassen man, mag zelf zijn keuzes maken lijkt me.
Als hij het nut van andere kleding niet ziet, dan maar niet.

Jij gaat toch ook niet in een spijkerbroek als hij je dat vraagt?

Kleding is maar bijzaak, je gaat naar een bruiloft om het bruidspaar geluk te wensen, te vieren dat ze samen verder gaan, dat kan ook in een spijkerbroek.

Je maakt je alleen maar druk, over hoe andere mensen naar je vriend kijken, 'Nou zeg X was in een spijkerbroek....blabla"
Dat zegt meer over andere en jou dan over je vriend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind een spijkerbroek wel kunnen ,je hebt zoveel mooie leuke spijkerbroeken die er heel gekleed uitzien ,met daarop een mooie blouse en dan wel mooie nette instappers (geen gympen) dan hebben jullie beide je zin.
of je zou kunnen gaan voor een zwarte spijkerbroek ,(echt zwart zwart) dat staat ook gelijk wat netter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke, jij moet hem nu wel echt gaan wijsmaken dat dat, écht NIET kan.
En weetje waarom niet? OMDAT, hij uit respect naar jou toe zich mooi en netjes voor jou moet maken en als hij dan met een spijkerbroek + gympjes komt lijkt het net alsof de bruiloft hem niks interesseert of dat jij niks voor hem betekent.
Hij moet wel wat voor je over hebben hoor!