nagelbijten, hoe kom je er met behulp van een medicijn van af?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
2K

Het beste antwoord

Hier wat tips:

Vijl of knip (en lak) uw nagels. Dit is vaak al een grote stap om te stoppen met nagelbijten. Het vijlen of knippen van uw nagels kan vrijwel iedereen. Het nagellakken lijkt alleen voor de dames weggelegd, terwijl mannen bijvoorbeeld een doorzichtige nagellak zouden kunnen gebruiken. Als u regelmatig uw nagels korthoudt is er minder om te bijten, waardoor de neiging tot bijten af zal nemen. Als u dan nog doorgaat met bijten, wordt het een pijnlijke kwestie. Hou er rekening mee bij het korthouden van de nagels, dat door het knippen met een schaartje de nagelplaten open kunnen gaan staan. Vijlen is daarom beter, vijl altijd van buiten naar binnen.

Stress en vervelingsmanagement. Als nagelbijten bij u een reactie is van stress of verveling, kunnen stressmangament technieken helpen. De beste manier is wel om een andere uitlaatklep te zoeken, bij voorkeur een gezonde, nietirriterend manier: tekenen, schrijven, of met een gummetje spelen.

Gebruik nepnagels of een bitter nagelsmeerseltje. Nepnagels hebben dezelfde werking als nagellak, ze vormen een extra barriere om bij de nagel te komen. Verder zijn er verschillende bittere smeerseltjes te koop om op uw nagels te smeren. Iedere keer dat u dan met uw nagels in uw mond komt, zal het een vieze bittere smaak geven, waardoor u vanzelf herinnert wordt aan dat u beter niet kunt nagelbijten. Voor mensen met een nagelbijt automatisme kan dit in de eerste stopfases handig zijn om te eens echt door te krijgen hoe vaak u met een nagels in uw mond zit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Een medicijn lijkt mij geen oplossingg om van je nagelbijten af te komen. Vitamine B (12) zorgt er wel voor dat je harde nagels krijgt en dat merk je ook gelijk als je wilt gaan bijten. Een goed nagelschaartje en je nagels zéér kort houden lijkt mij een betere oplossing. Zo ben ik al 10 jaar er vanaf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ken alleen dat bittere spul wat je bij de apotheek koopt en op je nagels moet doen . Sommige mensen deden het vroeger met sambal .
Of bedoel je echt een pilletje wat je neemt en nooit meer nagels bijt ? bestaat niet en als het wel bestaat werkt het niet .
ik zou zeggen , je moet het toch echt zelf doen , helaas .
Hoe ik stoppen kan is mijn nagels ietsje laten groeien (1 a 2 dagen) en dan die zenuwen van het nagelbijten gebruiken om je 'nagels' te vijlen , schoonmaken en peuteren .
geen perfecte manier maar het werkte bij mij .

Toegevoegd na 50 seconden:
heel flauw maar toch ;
even doorbijten .....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zijn bepaalde vormen van antidepressiva die wat zouden kunnen helpen maar of daar veel van te verwachten is is de vraag beter kan je geholpen worden met psychotherapie of gedragstherapie
fremar
13 jaar geleden
Het is iets dwangmatig. Daar helpt niet één specifiek medicijn voor.
Je kunt Bytex gebruiken wat je met een kwastje aanbrengt op de nagels (zoals nagellak) maar het effect ervan is matig.
Je kunt ook allemaal pleisters over je vingertoppen doen. Dus over de nagel heen i.p.v. rondom je vingertoppen.
Het ziet er niet uit maar zo kun je niet bijten.
's Nachts kun je ook wanten dragen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nagelbijten is een psychisch en niet een lichamelijk 'probleem'. Dat gaat dus met een pilletje niet over.
Vieze dingen op je nagels smeren helpt je bewust te worden van de 'bijtmomenten', maar het echte afleren zul je zelf moeten doen. Gewoon doorzetten. Het is net als duimzuigen ; op een gegeven moment wil je daar gewoon echt niet meer mee gezien worden, en zul je je bewust moeten worden van je gewoonte en deze heel bewust moeten opgeven.

Het antwoord op je vraag is dus letterlijk : niet. Je komt er niet met een medicijn vanaf. Alleen met een beetje doorzettingsvermogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het enige ''medicijn'' wat je er van af kan helpen is een overdosis thiopental of barbituraat. Ik kan je garanderen dat je dan nooit meer doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gebruik bytex.heel erg smerig en je laat t echt om je vingers nog 1 keer in je mond te doen.of je moet zo`n hardnekkige bijter zijn dat je daar ook nog door heen bijt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kwam zo (als kind) wel van het duimen af, maar Bytex proef je pas (en wordt pas wit) als het in contact met speeksel komt. Dus als je dan 'droog' bijt kun je vrolijk doorbijten.
Het is me ooit gelukt een half jaar niet te bijten, aan één hand, maar ik kreeg vreselijk zachte, breekbare nagels die steeds inscheurden, waarschijnlijk ook omdat ik gewend ben alles met mijn vingertoppen te doen.
zelfs mijn kinderen likken de bytex eraf. mijn moeder deed altijd madame jeanette peper erop dat hielp soms hihihi doe het nu nog steeds. wil het niet doen, maar het is een soort tic geworden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een medicijn ervoor helpt niet..
nagelbijten kan je afleren door bv gel of acryl nagels te laten zetten
of als je dat niet wil, sambal op je nagels of pleisters erop
het spul wat de apotheek verkoopt vind je na 2 keer in je mond niet meer vies