Groeit haar sneller of langzamer in de zomer en heeft het ook invloed op andere beharing?

Toegevoegd na 3 minuten:
Bij dieren vallen hun haren uit als ze in de lente in de rui zijn en wordt hun haar dunner (en groeit het waarschijnlijk ook minder snel). Waarom zou dit bij mensen niet zo zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.1K

Het beste antwoord

Het heeft niets te maken met kou en warmte. Die functie hebben onze haren niet meer, mensen zijn niet in de rui.

In de zomer groeien de haren iets sneller. Dit komt omdat we ons lichaam meer blootstellen aan zonlicht wat zorgt voor meer aanmaak van vitamine D, wat de haargroei bevorderd. Het is echter minimaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Onze haren worden in de winter iets langer en dikker om ons warm te kunnen houden. In de zomer neemt dit weer af en wordt het haar dunner. Maar in de ruif zijn wij niet echt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het haar groeit in de zomer wel iets sneller. Dit komt inderdaad door zonlicht, maar ook doordat het warmer is. Door die warmte verloopt onze celdeling sneller en groeit het haar wat harder.