Waarom is de voorkant van ondergoed van dikke stof dik en de achterkant zo dun?

Ik draag strakke boxershorts en van elk merk dat ik ooit heb gehad is de voorkant van dikke stof en de achterkant van dunne stof. En beiden zijn rekbaar.
De voorkant begrijp ik (restje urine), maar mensen zijn ook niet allemaal superschoon als het om de achterkant gaat. Waarom dan toch dit verschil?

2 jaar geleden
in: Mode
3.2K

Antwoorden (2)

Dit is waarschijnlijk dezelfde reden waarom de stof van damesondergoed dunner is.
Vrouwen hoeven alleen te vegen. De anatomie van mannen vereist veel schudden en knijpen om alle laatste druppels uit de buis te krijgen. Dit lukt niet altijd 100%, dus hebben mannen een dikkere onderbroek nodig om de broek te beschermen tegen natte vlekken.
Volgens een bron besteden mannen veel minder tijd aan het hele proces dan vrouwen, ook omdat zij van nature ongeduldig zijn.
Aan de achterkant hoeven ook mannen alleen te vegen. De kans op doorlekken is hierbij vrijwel nihil, zodat de stof minder dik hoeft te zijn.
SimonV
2 jaar geleden
Als ik het zo bekijkt, zal ik ook denken dat de stof aan de achterzijde dunner is vanwege een mens veel transpireert om het luchtig t houden .
Wanneer het een dikkere stof en je transpireert veel kun je smet plekken veroorzaken tussen je billen (naad).