maken jeugdpuistjes je onaantrekkelijk?

ik ben bijna 13 en heb vanaf mijn 10de jeugdpuistjes. ik maak ze iedere ochtend en avond schoon met bepaalde lotion. die lotion werkt op zich wel, mag ook wel voor zoveel geld, alleen als ik ongesteld ben (het is normaal) worden het er steeds meer. ik schaam me kapot voor die rot dingen en probeer ze te bedekken met foundation ookal weet ik dat het slecht is. ?!

Toegevoegd na 31 minuten:
ik ben bang dat iedereen me gaat uitlachen als ik niet meer met foundation op naar school komt :x!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1K

Antwoorden (8)

Volgens mij maken jeugdpuistjes je echt niet onaantrekkelijk!
Het is ook volkomen normaal.
In mijn klas heeft ongeveer er wel last van, en niemand zegt er er wat van of wordt ermee gepest.
En wat ook fijn is om je te bedenken: het gaat over!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is echt dood normaal. Er zijn zoveel tieners/pubers die last hebben van puistjes. Alleen heeft de één het meer dan de ander. Het is heel goed dat je het goed schoonmaakt! Ik snap dat je je onzeker voelt erover, dat heb ik ook als ik weer eens puistjes heb op mijn voorhoofd die zo erg opvallen. Er zijn foundations, die mineraal zijn. Die verstoppen je poriën minder. Je hebt van L'Oreal een foundation, die ook mineraal is. Die heet L'Oreal True Match Minerals. Wees er zeker niet té onzeker over. Jij hebt het op een jonge leeftijd al gekregen en er zijn misschien meisjes die niks hebben, maar er zijn zat meisjes (en ook jongens) die er later last van krijgen of ook al last van hebben. Als het net zo erg is als Acné, kun je misschien langs de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jeugdpuistjes zijn voor vervelende mensen een reden om je uit te schelden (ervaring). Tips:
1) Lotion met alcohol erin stimuleert talgproductie hetgeen acne veroorzaakt;
2) Melkproducten bevatten natuurlijke (niet toegevoegde hormonen) die talgproductie verhogen.
Verder nog ongesteld=hormonen = talgproductie dat was de reden/smoes om meisjes aan de pil te laten gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En zulk schelden zegt alles over de schelders, niets over je aantrekkelijkheid!
Nee die puistjes maken niet onaantrekkelijk, ze zijn alleen makkelijk om de schuld te geven als je je niet prettig voelt.
Je manier van omgaan maakt je aantrekkelijk voor anderen, niet het niet hebben van puistjes
13 jaar geleden
Er is geen enkele reden om beschaamd te zijn om iets waar je geen rechtstreekse controle over hebt.

Je lichaam past zich aan een nieuw reactiepatroon aan, en de scheikundige bijwerkingen ervan lopen van persoon tot persoon uiteen, zodat zelfs dat wat bij een persoon doeltreffend is bij iemand anders niet werkt.

In de apotheken in België is een bepaald lotion wel relatief goedkoop maar doeltreffend gebleken bij een aantal jonge mensen die met hetzelfde probleem te kampen hadden; het heet 'eau precieuze' of 'edelwater' en is vrij te koop, en heeft vooral een 'ontvettende' werking.
Mogelijk is het ook bij jullie te koop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn vriendin had ook altijd veel last van puistjes, en hoe meer zij er over mopperde tegen andere mensen, hoe meer de andere mensen liever niet met haar spraken, Dat mopperen deed meer slecht dan de puistjes. zij raakte vervolgens depressief hier door want ze dacht echt dat het aan de puistjes lag. Ik kon praten, uitleggen wat ik wilde dat het niets met die puistjes te maken had, maar dat hielp allemaal niet. dan zei ze iets van, :"ja jij, accepteert me toch wel zoals ik ben.. buiten dat heb jij makkelijk praten want jij hebt niet zoveel puistjes.!"
vervolgens kocht ze heel veel (dure) lotions en maar smeren en smeren.. en intussen maar mopperen en mopperen alleen maar over de puistjes, geen ander gespreksonderwerp meer. en ze had echt niet door dat niet de puistjes het probleem waren, maar haar houding.

jammer!

(ik krijg wel altijd puistjes als ik ongesteld moet worden of als ik chocolade heb gegeten.. en dat gaat wellicht nooit over. hoort bij me. en weetje, mensen praten echt nog steeds met mij !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Velen van jouw leeftijd hebben nou eenmaal puistjes. Gelukkig gaat het vanzelf weer over.
Een goed verzorgde huid (en dat doe je al) met puistjes, is nog altijd aantrekkelijker dan een jonge meid met foundation.

Misschien is het een idee om een gekleurde dagcreme te gebruiken, als je niet in een keer "bloot " naar school wil?

Waarschijnlijk valt het niemand op dat je geen foundation ophebt. En je bent vast de enige niet met pukkeltjes in de klas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je heeel veel last hebt van jeugdpuistjes, kan je misschien de Diane-35 pil gaan slikken. Het is een anticonceptiepil, ter voorkoming van zwangerschap dus, maar hij wordt vooral voorgeschreven bij meisjes die veel pukkels hebben. Bij mij werkte dat echt heel goed tegen mn puistjes, ik had er heel veel last van maar van de Diane-35 kreeg ik een heel gladde huid. Nu krijg ik vaak complimentjes dat ik zo'n mooie huid heb!
De huisarts kan je de Diane-35 voorschrijven. Je bent misschien nog een beetje jong voor een anticonceptiepil, maar nogmaals: de Diane-35 is een medicijn tegen heel erge acne, die toevallig ook nog tegen zwangerschap beschermt. Overigens, mocht je je daarover zorgen maken: je hoeft geen toestemming van je ouders te hebben om aan de pil te gaan, je kunt gewoon zelf een afspraak maken bij de huisarts en hem erom vragen. Hierbij ook een linkje met meer info over de Diane-35.
Maarrr: er zitten wel heel veel hormonen enzo in zo'n pil, dus daar kan je lichaam best raar van gaan doen! Ga m dus alleen slikken als je echt heel erge acne hebt. Anders gewoon goed schoonhouden en met wat cremepjes smeren! Daarover ook nog een tip: voor mij werkten spullen met teatree of teatree-olie best goed. Voor vriendinnen van mij weer niet, dus ik kan je geen garantie geven dat het helpt. Het Kruidvat heeft een paar goede én goedkope teatree-producten, bijvoorbeeld teatree dag- en nachtcreme.