Kan je één scheve tand recht laten zetten zonder meteen een hele beugel te moeten?

Ongeveer 4 jaar geleden ging mijn beugel eruit. Ik heb nu wel 'draadjes' achter me tanden, maar één hoektand staat scheef. Moet ik nu opnieuw naar de orthodontist (of de tandarts), en moet ik weer een beugel over ál m'n tanden, of kan het ook met iets anders (zonder blokjes ofzo).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
5.7K

Het beste antwoord

ik had vroeger 1 scheve tand.
ik kreeg toen een los beugeltje die je er zo uit kan pakken.
ik had hem eigenlijk alleen snachts maar in en het hoefde maar een half jaar.

een blokjesbeugel is niet nodig voor 1 tand
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Elke avond 10 min. op die tand drukken zodat die de goeie richting in gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet in ieder geval terug naar diegene (tandarts of orthdontist) die het 'draadje' (spalk) achter je tanden heeft geplakt. Het feit dat je hoektand van plaats is veranderd geeft aan dat de spalk daar los zit. Verder kunnen zowel de tandarts als ortodontist bepalen of je weer in de beugel(s) moet of dat het op een simpeler manier verholpen kan worden. Het hangt namelijk van de ruimte naar beide buurelementen toe af of je hoektand weer makkelijk recht gezet kan worden of dat er eerst (met een vaste beugel) ruimte gemaakt moet worden om hem recht te zetten.

Toegevoegd na 1 minuut:
sorry, orthdontist en ortodontist = orthodontist