wat moet ik doen met mijn oorbel?

Ik heb 3 dagen geleden een oorbel laten schieten (mijn tweede). Ik heb nu rode en wat dikkere oorlel, ook als ik het aanraak doet het pijn. Ik weet niet of het ontstoken is, maar als het zo is wat moet ik dan doen? kan ik mijn oorbel inhouden en met sterilon schoonmaken?? Ik draag zweerknopjes en 3 jaar geleden heb ik mijn andere oorbel laten zetten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
3.2K

Het beste antwoord

voorzichtigheid is geboden, maar het hoeft natuurlijk niet meteen het meest slechte scenario te zijn. terugdenkend aan toen ik gaatjes liet prikken: rood kloppend oor, pijnlijk als ik eraan kwam, iets verdikt, pus wat eruit kwam als ik in mijn oorlel kneep ... ik heb veel sterilon gebruikt, en ook Nestosyl zalf. maar de oorbel heb ik erin laten zitten (anders groeit het dicht). wél goed in de gaten houden en als de ontsteking echt erg wordt ga dan even bij je huisarts langs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Sterilon rond het gaatje druppelen. De oorbel inhouden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als het zeer doet en het is rood dan is het aan het ontsteken, je kan ze het beste eruit halen...
eenmaal eruit behandel je oorlel met jodium, en wacht tot je oor genezen is en laat het dan opnieuw schieten...

Toegevoegd na 3 minuten:
lees even op deze site wat je moet doen, wacht niet te lang met uithalen want t kan ernstige gevolgen hebben

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/81254-oorlelontsteking-ontstoken-oorlel-rood-en-gezwollen-oorlel.html

Toegevoegd na 4 minuten:
Een oorlelontsteking kan ontstaan na het aanbrengen of bij het dragen van oorringen (piercing) of oorklemmen. Er bestaan acute en chronische vormen. De acute vorm betreft vaak een infectueuze oorlelontsteking, die kan ontstaan na het schieten van een gaatje in de oorlel met geïnfecteerd materiaal. Er kunnen allerlei infectiekiemen worden overgedragen als de persoon die het gaatje schiet niet steriel werkt. In zeldzame gevallen kan dit aanleiding geven tot complicaties, zoals:
Keloïd littekens, welke over de grenzen van de verwonding heen groeien;
Stafylokokkensepsis, een stafylokokkeninfectie van het bloed met de kenmerkende symptomen: blijvende, hoge koorts en soms shock;
Hepatitis (leverontsteking);
Cystevorming;
Hematomen, met bloederig vocht gevulde blaren...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
weer wat geleerd, ik zou hebben gezegd; laten zitten, +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zit zelf in de piercing wereld...
ontstoken...eruit..niet wachten .. ik heb ooit eens een progamma gezien van een meisje met een ontsteking aan de oorlel..
die heeft 7 operaties moeten ondergaan om haar oor weer te herstellen...vreselijk zeg..
Sterilon op blijven doen en blijven draaien aan de oorbel
Om het uur sterilon en dan tevens de oorbel bewegen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit doen en ontsmetten met dat spul weet eff niet hoe het heet :P maar ik zal het dan even uitlaten een paar dagen tot dat het geen pijn meer doet en elke dag ontsmetten!