Waarom zit er een gulp in een spijkerbroek?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
3.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het blijft een vreemde vraag. Want ook voor vrouwen is het makkelijk dat de broek open kan bij het aan- en uittrekken. Ja, het had dan een gewoon ritsje kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schrik niet... ik zal het nog gekker maken... ALLE broeken hebben een gulp!!! ;-)

Antwoorden (10)

Dan hoef je als man niet je broek uit te trekken als je voor een urinoir staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom niet? Hoe wil je hem anders dicht krijgen?
(oke, met knopen kan het ook, maar daar is niet iedereen even dol op).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar Cantare als je nodig moet en zo'n broek is nog nieuw,heb je eerder een natte broek,dan de gulp met knopen geopend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat probleem herken ik Moolkeesje, een gulp gaat bij mij ook makkeiljker open dan die knopen ellende, om over het sluiten van het geheel maar helemaal te zwijgen.
Om de doorgang met aan en uittrekken te vergemakkelijken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een gulp maakt de broek aan de bovenkant wijder als deze wordt geopend. Dit zorgt ervoor dat de broek gemakkelijker aan- en uitgetrokken kan worden.

Ook gebruiken mannen hun gulp vaak bij het plassen. Ze hoeven dan alleen de gulp te openen, en niet hun broek (deels) uit te trekken.

Toegevoegd na 10 uur:
Even nog een toevoeging:

Met alleen maar een rits of een rijtje knopen heb je natuurlijk hetzelfde effect. De gulp dient er voor om die rits of knopen te beschermen. Uiteindelijk is de spijkerbroek eerst ontworpen voor zwaar en vuil werk en vroeger had je meer kans dat ritsen en knopen gingen roesten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In spijkerstof zit weinig tot geen rek, zonder gulp kan je de broek dan niet aankrijgen. Probeer maar eens een spijkerbroek met gesloten gulp aan of uit te trekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Anders wordt m'n broek zo nat tijdens het plassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neen precies ;) Thx Chocolaatje :)
Omdat sommige mensen hun broek niet over hun billen krijgen als ze de gulp niet open doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om de broek over je heupen te kunnen krijgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door het makkelijker en wijder te maken met het aan-uitkleden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het dan makkelijker is om die open te maken duh