Hoe kan ik als man zijnde mijn lang haar beter verzorgen?

Ik ben al een tijdje mijn haar aan het laten groeien, maar het is erg droog, en heeft behoorlijke doden punten. Ik wil het niet al te vaak laten bijknippen, dus hoe kan ik er voor zorgen dat het beter verzorgd wordt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (4)

Probeer een cremespoeling! Waar mijn haar heel zacht van word ik de shampoo van de albert heijn gewoon het huis merk, zijde zacht heet ie volgens mij. En van palmolive In een oranje fles voor hanteerbaar en doorkambaar haar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha dat snap ik natuurlijk! nee maar die helpen heel goed. je krijgt er mooi zacht haar van. Ik ben er tevreden over! Omdat ik mijn haar best vaak verf zijn mijn punten afgebroken, en waren ze hartstikke dood. nu niet meer
Hetzelfde als een vrouw, gebruik Creméspoeling.
Dode punten kan je overigens best regelmatig laten knippen, dat is gezonder voor je haargroei.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dode punten laten knippen is juist erg belangrijk. ze kunnen verder splijten zodat gezond haar ook afknapt en 'dood' word.
haar zonder dode punten ziet er gezonder en dikker uit (dus ook verzorgd)
het zal dan een heel stuk minder droog lijken.

bij de link verzorginsmiddelen voor mannen. het beste is een shampoo en cremespoeling uit dezelfde lijn.

1 x in de week een haarmasker (soort dikke cremespoeling die je langer in moet laten trekken) en haar is minder droog en knoopt niet zo snel

bij de link zie je (haar)verzoringsproducten voor mannen en een beschrijving erbij. de meesten verkopen ze gewoon in de winkels of drogisterijen dus je hoeft niet meteen te gaan bestellen :))

succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
cremespoeling spoel je weer uit, conditioner spoel je niet uit. laatste maakt het haar zwaarder, en als je teveel gebruikt plukkerig en dof. ik ben allen bekend met de vrouwelijke varianten :O/
persoonlijk vind ik de Elvive erg fijn, maar Guhl is ook helemaal niet verkeerd. nivea heb ik ook weleens gebruikt maar ben er niet zo heel erg kapot van, en van andrelon heb ik nog nooit een goede cremespoeling ontdekt voor mijn haar. het ligt ook aan de structuur van je haar. is het gekruld, heeft het slagen of is het stijl, heb je dik of dun haar.
ik denk dat je het beste naar de kapper kan gaan om advies te vragen. ze hebben daar echt hele goede maskers afgestemd op je haar :)
Koop een shampoo voor droog haar en een bijpassende cremespoeling.
Een simpel merk van Kruidvat is al goed genoeg.

Dode punten worden niet meer levend.
Haar is per definitie dood.
Maar die gespleten punten zijn erg lelijk en moeten er dus uit.

Een gezond, want mooi haar komt van binnenuit.