Scheergel/scheerschuim wat is het nut hierachter?

Ik ben niet motorisch gestoord dus scheer me altijd met een een krabbertje + water. Ik heb nog nooit scheergel/scheerschuim gekocht omdat ik dat vroeger zonde van mijn geld vond en nu zie ik het nut er niet van in.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
6.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zal het eens aan mijn man vragen.
rose
13 jaar geleden
Dus iedereen die zich electrisch scheert is motorisch gestoord?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de naam zegt het toch!!
scheerschuim..
wat is het nut dan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer het ook eens zonder krabbertje,is nog goedkoper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zoveel minnen zijn de antwoorden zo slecht?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat heeft met goede of slechte antwoorden niets te maken. Gewoon een ettertje, die de minknop heeft ontdekt.
rose
13 jaar geleden
dat

Antwoorden (9)

Het zorgt er voor dat de haartjes iets zachter worden, waardoor je een iets gladder resultaat krijgt.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jij en djimme hebben dit gewoon van de gillet reclame!
rose
13 jaar geleden
Zo uit m'n bolle hoofd. Als ik iets kopieer, zet ik er altijd een bronvermelding bij.
rose
13 jaar geleden
Ik heb het dan weer wel van de zich scherende medebewoner hier ten huize...
Scheerschuim maakt de huid soepeler en zachter, waardoor het scheren een gladder resultaat geeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het verminderd slijtage bij de mesjes en je kan hierdoor goed zien of je de lastige plekjes al hebt gehad, ikzelf scheer ook gewoon met water en scheermes. dit antwoord is van toepassing bij een snor of baard, bij benen en oksels weet ik het niet want ik ben een man!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijna 60 procent van de mannen scheert nat. Deze methode maakt de huid streelzacht en glad, en het ritueel van deppen met warm water, schuim en handdoeken heeft een ontspannend effect. Neem er daarom vooral rustig de tijd voor.
Scheerschuim is ontwikkeld met hetzelfde doel als het gebruik van warm water: het maakt de baardharen zachter en zet ze bovendien ietwat overeind. Het mes krijgt ze zo beter te pakken. Scheerschuim bevat bovendien een stof die een filmpje vormt op de huid, zodat die enigszins beschermd is tegen het mesje. Breng scheerschuim of -gel aan op een vochtige huid en masseer het even in. Een kwast werkt prettig, maar is niet onmisbaar. Inwerken is nodig, maar niet te lang: de huid kan daar met een flink rode kleur tegen protesteren. Twee minuten is de juiste tijd voor optimale werkzaamheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je scheerschuim gebruikt ,dan kun je goed zien waar je gebleven bent met je krabbertje als je dat tussentijds uitspoeld.
En het glijd iets soepeler.
Heb je het niet in huis,gaat het ook gewoon met een beetje zeep.
Gewoon je handen wassen en op je gezicht smeren.
En welk merk je hebt,mij maakt het niet uit ik heb de goedkoopste,van de lidl.
En de krabbertjes gewoon van de penny 10 voor 1,50 euro en met eentje doe ik een week.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je de memopauze hebt gehad groeien er gezichthaartjes, ikzelf was iedere morgen mijn gezicht met zeep en scheer dan gelijk de haartjes weg, het krabbertje glijd dan iets makkelijker over mijn kin.
13 jaar geleden
Het zal je verbazen, maar ik heb echt onlangs een documentaire op Discovery gezien die over scheren ging! Het was gek genoeg nog interessant ook.

Daarin werd uitgelegd, dat om zo goed en glad mogelijk te scheren, water nodig is om de huid glad te maken. Omdat als je water op de huid aanbrengt, dit ook snel weer verdwijnt, is er een middeltje nodig om ervoor te zorgen dat het water op de juiste plek blijft.

Toen het ouderwetse scheermes (nog in de echte 'mes' vorm) net was bedacht, was er nog geen scheerschuim.
Gilette is het scheermes ook in de huidige vorm op grote schaal gaan produceren en pas toen is er ook scheerschuim bij verzonnen. Dit zorgde ervoor dat er gladder geschoren kon worden met minder schade.

Scheren met alleen water kan wel, maar probeer het ook eens met scheerschuim, het werkt echt beter!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als vrouw kan ik niets zeggen over het scheren van de baardharen, maar wel over oksels.

Tot ongeveer een half jaar geleden deed ik dat onder de douche, enkel met water. Op aanraden van een vriendin heb ik toch eens scheerschuim geprobeerd en uit ervaring kan ik vertellen dat dit weldegelijk werkt. Minder stoppeltjes, minder kans op snijden, en minder jeuk en irritatie aan de huid na afloop. Ik doe sindsdien niet meer zonder (ook al kan dat wel).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het maakt je huid glader zacht het is makkelijker bij het scheren en heb is beter voor je huid je kan je minder snel snijden enzo