Hoe weet ik welke factor zonnebrand/zonnecrème ik nodig heb?

Ik verbrand redelijk snel maar blijf met factor 30 ook wel erg wit... Hoe kom ik daar het beste achter? Is er misschien een testje voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Aanbevolen beschermingsfactor voor de diverse huidtypes:
Huidtype 1
(zeer licht huidtype, verbrandt snel, bruint nooit) factor 30
Huidtype 2
(licht huidtype, verbrandt vrij snel, bruint langzaam) factor 15-20
Huidtype 3
(vrij licht huidtype, verbrandt niet snel, wordt makkelijk bruin) factor 10-15
Huidtype 4
(iets getint huidtype, verbrandt (vrijwel) nooit, bruint snel) factor 5-10
Kinderen tot 16 jaar ongeacht het huidtype factor 30

Dit is de aanbevolen factor voor ons land. Als je naar een land op vakantie gaat waar de zon feller is, kun je beter een hogere beschermingsfactor kiezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik zou gewoon kleine flesjes kopen, en ze allemaal eens uitproberen. Want je hebt natuurlijk wel waarbij staat voor een witte uit, of droge huid, of een huid die snel verbrand. Maar de huid van iedereen is anders, en de mensen die de zonnebrand hebben gemaakt, weten toch niet wat jouw huidtype is, en wad daar het beste voor is. Ik zou beginnen met factor 20 uitproberen, en als dat niet goed werkt kun je altijd wat stapjes hoger of flager doen totdat je de goede factor hebt.