Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verhelp ik dat mijn leren sandalen een 'plakkend' geluid maken als ik loop?

Ik heb mooie open sandalen gekocht van het merk Unisa. Op het gedeelte waar mijn hak tegenaan zit, zit een stuk glad leer. In het begin viel het wel mee maar dat maakt nu bij elke stap een 'plakkend' geluid. Je hoort dus duidelijk dat mijn hak even aan de zool vastplakt en daarna loslaat. Dit is erg storend en zo draag ik de sandalen natuurlijk niet met plezier.
Weet iemand een trucje hoe ik dit kan verhelpen?

Op het plaatje zie je een zelfde soort sandaal met het leren voetbed.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
21.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Sokjes of "voetjes"aantrekken?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
^ Hahahhahah :')
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Das waar
Je bedoelt dat je 'hiel' aan de zool vastplakt?
Probeer eens met wat talkpoeder er op te strooien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lekker je voeten insmeren met mentholpoeder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de andere tips niet werken kun je misschien het beste even langs een schoenmaker gaan. Misschien moeten het zooltje of de hiel even beter vastgezet worden. Dat hoeft helemaal niet veel te kosten maar voor de zekerheid kun je beter even tevoren vragen wat het dan gaat kosten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gebeurt als je voetzolen een (heel klein) beetje vochtig zijn (maw als je wat zweet).
Ik heb het zelf SOMS met mijn sandalen en het klinkt inderdaad afschuwelijk.

Een beetje poeder op je voetzool kan helpen maar als dat uitgewerkt is begint het natuurlijk opnieuw

Een mogelijk nog beter alternatief is een stukje tape op je voetzool plakken. Ik heb zeft zg "silk tape" gewoon te koop bij bijv het kruidvat. Wel iets duurder dan gewone pleisters maar heerlijk glad en heel makkelijk en zonder een enkel lijmspoor weer te verwijderen.
Ik plak er ook "blaargevoelige" plekken mee af, help ook top!
(Lees meer...)
amigo
12 jaar geleden
Het leer insmeren met blanke nagellak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding