Hoe kom ik over mijn 'zwembadschaamte' heen?

Het idee dat iedereen je ziet in je tankini, dus veel minder kleren dat wat je normaal aanhebt. En je hebt altijd inkijk in badkleding..

Toegevoegd na 9 minuten:
*kleren dat wat = kleren dan

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
5K

Antwoorden (12)

Wees trots op je lichaam!

Toegevoegd na 7 minuten:
"Waarom Onzekerheid Zonde is

Ben jij onzeker over je lichaam, je voorkomen of iets anders? Zonde. Onzekerheid kan je leven flink beïnvloeden, en vaak niet op een positieve manier.

Plak geen label op jezelf
Wanneer je onzeker bent over je lichaam vind je jezelf niet mooi. Dit kan komen omdat je (in je eigen ogen) bijvoorbeeld wat overtollig vet hebt, te mager of te harig bent. Vaak als iemand ook nog eens een opmerking maakt over die aspecten van je lichaam plak je een label op jezelf. Wanneer je jezelf te dik vind, en iemand laat merken dat hij/zij dat ook vindt, plak je het label "te dik" op jezelf. Je vind jezelf een dikkerd, en laat je lichaam het liefst zo weinig mogelijk zien aan anderen.

Dat is zonde! Bedenk namelijk bij jezelf dat jij degene bent die een label plakt! Als jij jezelf dik vindt wil dit niet zeggen dat je dit ook werkelijk bent. Het is een kwestie van perceptie. Jouw dikheid zit tussen je oren. Bedenk dat dit jouw leven is, en met andere mensen heb je weinig te maken. Uiteindelijk ben jij de persoon met wie je dag en nacht moet optrekken, dus het wordt tijd dat je van die persoon gaat houden!
Onzekere mensen laten kansen liggen

Het zal je bekend voorkomen, wanneer je onzeker bent doe je bepaalde dingen niet. Wanneer je jezelf te dik vindt, zul je niet zo snel uit de kleren gaan in de sauna. Wanneer je onzeker bent over je sociale vaardigheden, zul je niet zomaar een gesprek aangaan met die interessante persoon. Wanneer je onzeker bent doe je dingen niet. En dat is jammer. Het leven zit namelijk vol met geweldige kansen! Grijp ze! Laat je onzekerheid voor wat het is, durf in het diepe te springen en jezelf soms bloot te geven.
Was ik vroeger maar wat zekerder van mezelf

Veel mensen krijgen meer zelfvertrouwen naarmate ze ouder worden. Wanneer ze vervolgens terug kijken op hun onzekere jeugd, zien ze een scala aan gemiste kansen. Ze hebben 'spijt' dat ze die kansen destijds niet hebben gepakt, dat ze zich nooit volledig hebben ontwikkeld. Want wat had het leven mooi kunnen zijn als ze niet zo onzeker waren geweest. De schoolfeesten, de jongens, de vakantievriendjes, de carrière...
De eerste stappen naar een zelfverzekerd leven!
..

zie reacties voor vervolg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schijt hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben niet de magerste die op de aarde rondloopt maar ik trek gewoon een bikini aan en loop met rechte schouders en opgeheven hoofd over het strand... Vroeger trok ik het me ook erg aan wat een ander over me dacht maar aangezien ik daar niet gelukkig van werd heb ik mijn houding veranderd en eigenlijk gewoon 'schijt' aan een ander gekregen en ik ben nu trots op mezelf en op mijn Rubensfiguur!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen in dat zwembad is meer bezig met hoe ze er zelf uitzien, dan dat ze op jou letten.
Dus vergeet je schaamte (nergens voor nodig) en geniet van het water!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is héél erg waar!
zelfverzekerd blijven, denken dat toch niet iedereen kijkt, wat meestal ook zo is, de meeste mensen hebben het te druk met hun eigen zaken. Veel mensen hebben hetzelfde probleem, zij vinden het ook moeilijk om zich in zwemkleding te vertonen. Gewoon relaxed blijven dus :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedenken dat het merendeel van de mensen daar jou niet eens gezien heeft.
En die paar die je wel gezien hebben en dan ook nog negatief zouden denken, zijn dat in 3 sec weer vergeten.
Ofwel: je bent in een zwembad niet zo belangrijk in de ogen van anderen als dat je zelf denkt te zijn
13 jaar geleden
Jezelf gewoon accepteren is denk ik het hele verhaal!
Vroeger had ik daar ook last van, en tegenwoordig loop ik gewoon bloot zelfs!
Probeer je angst te overwinnen in een sauna ofzo!!
Wie weet helpt het;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga dingen voor jezelf doen.... even egoistisch zijn en alleen aan jezelf denken!! Vind jezelf terug en ga beginnen bij het begin... van je zelf houden!!

Enja als je dit leest denk je, ja duh das wel heel makkelijk gezegt, maar het is ook niet makkelijk, maar je komt op een punt dat je merkt dat het wel heel belangrijk is en je eigenlijk niet verder kunt en tegen vele grotere problemen oploopt dan zwemkleding aan te trekken....

Want je maakt jezelf ongelukkig en zoals hierboven al staat je mist kansen... en dat is niet de bedoeling in het leven!! Je moet van het leven genieten en wel nu en vandaag want wie weet hoe lang we er nog mogen rond lopen....

Als je het niet doet krijg je misschien spijt en dat is helemaal niet de bedoeling van hier op de aarde te zijn toch?? Wil jij later op je leven terug kijken en denk... oh had ik maar...??? Nee toch???

Geniet van het leven, pluk de dag zoveel en zovaak je kan, wees jezelf en wees daar vooral blij mee!!

Ik ben er nu pas mee begonnen, het is moeilijk en ik zeg ook niet dat ik niet bang ben, maar van de andere kant voelt het ook heel goed dat ik eindelijk dingen ga doen die ik nooit durfde door mijn volle figuur......

Ik zou zeggen ga ervoor, be proud off yourself!!!!

Succes!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier enkele tips:

Je gedachten op iets anders richten.

Trots zijn op je lichaam. En dus gewoon dragen wat jij zelf leuk vindt.

Maling hebben aan wat anderen van jou vinden.

Een vriendin meenemen die liefst dezelfde schaarse badkleding draagt. Of zelfs meer zo geklede vriendinnen.

Veel in het water vertoeven.

Samen met je vriendin(nen) veel lachen om je aldus wat sterker te voelen.

Doe je best, meid en laat je niet door een ander voorschrijven wat je al dan niet mag dragen.

Sterkte!

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel mensen die het niet zo fijn vinden om alleen een bikni aan te hebben trekken en nog zo'n zwembroekje er over heen. Die lijkt op een hotpants. Je weet wel wat ik bedoel.
In plaats van een bikini stukje een hempje in badpak stof dragen. Dan ben je in 1 keer een stuk meer gekleed en heb je nergens last meer van. En heel veel doen dat in het zwembad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
begin in de sauna, dan kan het daarna alleen maar meevallen!
13 jaar geleden
Het is eigenlijk wat Anneliez al zei, al klinkt dat keihard en bot. Waarom ben jij belangrijk genoeg voor andere mensen om naar je te kijken? Wat maakt jou zo speciaal? Ik ken het probleem, maar kijk eens bij jezelf. Ben jij continue bezig met andere mensen te beoordelen op hun figuur als je in het zwembad bent (en dan bedoel ik beoordelen op een negatieve manier)? Waarschijnlijk zul je hier ontkennend op antwoorden, dus waarom zou het al die mensen wel wat kunnen schelen of je een maatje meer hebt of niet?