Ik heb in de winkel nivea sun protect & bronze gezien, maar dat is factor 50. Hoe word je dan bruin als er staat "natuurlijk bruin worden".

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Het gaat om Nivea, dus daar zul je elders op de verpakking lezen dat de creme na twee uur alweer is uitgewerkt (en dat klopt, kan ik uit eigen ervaring melden; waar andere cremes je een hele dag beschermen, moet je Nivea blijven en blijven smeren) dus als je je 's morgens insmeert met factor 50, zul je vanaf het middaguur geheel natuurlijk bruinen.

Toegevoegd na 2 minuten:
In mijn geval betekende dat; vuurrood verbranden ondanks factor 28 :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk worden de schadelijke UV- B stralen eruit gefilterd met deze creme.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook als je factor 50 smeert, wordt je bruin, maar over het algemeen natuurlijk wel langzaam. Ik heb zelf van nature zo'n superlicht huidje dat snel verbrandt, en ik heb uiteindelijk wat natuurlijke bescherming (en dus een bruin kleurtje) weten op te bouwen door zorgvuldig met factor 45-60 te smeren. Dan verbrandde ik niet, en werd ik wel, héél langzaam, bruin.

In het geval van het product dan jij noemt, zijn er ingrediënten toegevoegd die de aanmaak van melanine in de huid zouden moeten stimuleren.