Hoe heten de populaire sjaals die je veel ziet op dit moment?

Je ziet veel meiden lopen met een dikke lange sjaal die je ook als omslagdoek kan dragen. En als je 'm om je nek wikkelt krijg je zo'n superdikke col.

Is er een naam voor die sjaals? Zoekt erg lastig zo op internet. En wat ik vind zijn hele dunne sjaals

5 jaar geleden
in: Mode
2.4K
Rieneke1
5 jaar geleden
Jij zoekt op sjaal die je ook als omslagdoek kan dragen. Zoek op omslagdoek, dan kom je meer in de buurt denk ik. Die kan je ook als sjaal dragen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Je zou bij H&M kunnen kijken! Ik heb de mijne ook daarvan en zit lekker warm!
SentWierda
5 jaar geleden
Noem het omslagdoek/sjaal of sjaal/omslagdoek,.
Als je bij Google intikt: omslagdoek als sjaal - dan wordt duidelijk dat een eigen woord voor deze lap stof ontbreekt.

Antwoorden (1)

Noem het: omslagdoek/sjaal of sjaal/omslagdoek. Iedereen begrijpt wat je bedoelt.
5 jaar geleden
Amadea
5 jaar geleden
Dat is de vraag niet. Als je er een in een online winkel wilt vinden, welke zoekterm is dan te gebruiken?
SentWierda
5 jaar geleden
@Amadea. Twee zoektermen zijn gebruikelijk: omslagdoek/sjaal en sjaal/omslagdoek.
Omslagdoek/sjaal: online o.a. Bol.com, Naaldkunst en Shopalike.
Sjaal/omslagdoek: online o.a. Bouffante, Be-witched, Marktplaats en Vachtenvanterschelling.