Waarom maken sommige mensen zo weinig tijd om te douchen?

Eén op de vijf vrouwen wast haar vagina nooit. Dat toonde een onderzoek van een expertisecentrum voor seksuele gezondheid in Vlaanderen. Het centrum ondervroeg 3000 vrouwen uit alle leeftijdscategorieën over hun vaginale hygiëne.

Oudere vrouwen bleken een stuk hygiënischer en verklaarden hun intieme zone meer dan 1 keer per week te wassen. Het probleem ligt vooral bij de jonge vrouwen. Van de meisjes tussen 18 en 25 verklaarde maar liefst twintig procent de vagina nooit te wassen.
Urologe Annemie Haeve schrijft de cijfers toe aan ons jachtige, gestresseerde bestaan. “Het ochtendritueel van eten en wassen gaat bij jongeren vaak enorm snel. Tijd om zich uitgebreid te wassen, wordt niet meer genomen.” Toch vindt Haeve de cijfers niet alarmerend: “Het volstaat de geslachtsdelen met lauw water zonder zeep te reinigen en het natuurlijke evenwicht van de vaginale flora zo min mogelijk te verstoren. Teveel wassen en zeker het gebruik van zeep kan namelijk voor problemen zorgen”.meer

http://vanallesenmeer.blogspot.com/2009/07/een-op-de-vijf-vrouwen-wast-haar-vagina.html

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
2K

Het beste antwoord

Vanwege het jachtige bestaan. Douchen doe ik wel, een ontbijt, daar komt het dan niet meer van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sinds wanner heeft hij een vagina?

Andere antwoorden (7)

Vanwege de natuurlijke balans. Ik zie het probleem niet.

Al dat wassen is niet goed voor eens mens. Natuurlijk is het voor ieder persoon anders. Ik was mezelf dagelijks met enkel en alleen water. Zeep gebruik ik 1x per week, ik stink niet, en ik heb geen pukkels of puistjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat de vagina door sommigen niet gewassen wordt, duidt volgens mij helemaal niet aan dat er te weinig tijd wordt genomen om te douchen...
Zelf vind ik dat mensen juist tevéél tijd nemen onder de douche (maak ik mezelf ook schuldig aan), daar je in 5 minuten alles wel schoon kan hebben.

De vagina, waar je hele toelichting eigenlijk aan gewijd is, hoeft helemaal niet grondig te worden schoongemaakt, integendeel, dat mág zelfs helemaal niet.
De vagina heeft een eigen systeem om zichzelf te reinigen, verstoor dit en je zal last krijgen van schimmels, e.d.
Schoonspoelen met water is het enige wat je hoeft te doen.
Dit neemt dan ook erg weinig tijd in beslag, dus ik begrijp niet zozeer wat de toelichting met de vraag te maken heeft...

Er bestaan trouwens vaginale douches, maar het nut hiervan is nog nooit wetenschappelijk aangetoond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het nut niet, de schadelijkheid wel. Niet mee prutsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo.......Pfffffff ik wordt wakker bekijk mijn vraag 11 plussen,super plus 1
Barca,je vagina elke dag met zeep wassen is foute boel. Gewoon met water volstaat,de douches waar novembergray het over heeft zijn er in div.varianten,gel,vloeibare zeep. Maar zijn meer voor de winkeliers,die strijken de winst op. En wij vrouwen trappen er vaak in alleen al om t idee te hebben dat je.je dan goed hebt gewassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus is maar 1 op de 5 vrouwen verstandig bezig. Je vagina MOET je namelijk niet wassen. Die kan dat uitstekend zelf. Het enige wat je hoeft te wassen is de buitenkant (de vulva),en die is in mum van tijd schoon natuurlijk, plus dat de meerderheid die na toiletgebruik voldoende schoonmaakt met bijvoorbeeld nat WC-papier.

Vaginale klachten, schimmelinfecties en afscheiding komen voornamelijk voor bij vrouwen die hungeslachtsdelen WEL wassen , en nog met zeep en andere overbodige middeltjes ook.

Ik zie echter het verband niet met het wassen van de vagina en het weinig tijd nemen om te douchen. en douche van ruim vijf minuten volstaat om je van top tot teen af te schrobben en zelfs nog je haren te wassen, terwijl je ook rustig ene half uur met je ogen dicht zonder spons of washandje onder de douchestraal kunt staan waterverspillen.

Vreemd onderzoek, rare conclusie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je dat vaak douchen heel slecht voor je is. Gewoon wassen met water is genoeg. Fabrikanten maken je graag wijs om veel te wassen met allerlei producten omdat hun dat geld oplevert!
Men douchet ook veel te lang, even afspoelen, dus binnen 5 minuten is lang genoeg.
Je lichaam kan zichzelf prima reinigen, al die extra schoonmaak producten zijn alleen maar om geld te verdienen.
Tenslotte kost lang douchen ook veel water en energie en is dus slecht voor je portemonnee en het milieu! ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon je even afspoelen met water is voldoende. Dit is ook de reden waarom de uroloog uit het genoemde artikel zich geen zorgen maakt.
Je met een lekker ruikende zeep of douchegel wasssen, ruikt weliswaar aangenaam, maar is niet goed voor de huid. Het droogt de huid uit. En zeker voor de intieme delen van de vrouw moet je geen zeep gebruiken.
"De vagina heeft een groot 'zelfreinigend vermogen' en het spoelen van het schaamgebied met schoon lauw water is in principe voldoende voor een goede hygiëne van de geslachtsdelen".

Dus deze mensen zijn juist goed bezig. Een korte douche is goed en efficiënt. Het is beter voor je huis, het milieu en je portemonnee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat een oorzaak gevonden kan worden in de hoeveelheid (nare) lichaamsgeurtjes die je lichaam produceert.
Als je jonger bent, wordt dit nog niet als naar ervaren. Ouderen daarin ervaren het wel als naar. Ook natuurlijk omdat de geur veranderd in de loop der tijd.

Dus ruik je het niet, heb je ook geen behoefte om dit extra schoon te houden.