Hoe wordt je minder snel bruin of zelfs niet?

De zomer is nog niet eens echt begonnen maar ik ben nu al erg bruin, als het zo doorgaat eindig ik 'verkoold' (wat tot nu toe bijna iedere zomer gebeurt). Ik word dus te snel bruin, wat niet zo heel erg is maar ik heb het liever niet. Maar ik wil niet gewoon binnen blijven, mar gewoon naar buiten gaan en van de zon genieten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
8.9K

Het beste antwoord

Dan zit er weinig anders op dan je gewoon in te smeren met een tamelijk hoge factor. Bruin wordt je uiteindelijk toch, maar dan iets minder snel, en met iets minder kans op verbranden.

Je kunt ook lange kleding dragen (wel luchtig natuurlijk, maar met lange mouwen en pijpen) om het iets uit te stellen, maar dan wordt je gezicht natuurlijk wel alsnog bruin.

Uiteindelijk is goed smeren, niet te bloot kleden en vooral als het effe kan in de schaduw blijven uiteindelijk het beste recept om bruin worden zo veel mogelijk te vermijden. Echt helemaal voorkomen doe je het niet, tenzij je je de hele zomer binnen opsluit, maar je had al aangegeven daar weinig trek in te hebben. Lekker niet doen dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

creme met hoge beschermingsfactor smeren, en midden op de dag uit de zon blijven
Verder huid bedekken door kleding met lange mouwen.
13 jaar geleden
Kgebruik altyd beschermingsfactor 50 (voor kids) omdat k een gevoelige huid heb. Helpt prima,kword niet rood,niet bruin hooguit wat getint. Een beetje n kleurtje dus. Is het proberen waard!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan sunblock gebruiken. Dat is een soort antizonnebrandcreme maar dan gigantisch sterk. Die schrijven huisartsen voor als je echt niet tegen zon kan, omdat het zo sterk is dat er praktisch geen straling doorheen komt.
Je kan het kopen bij de apotheek, of het ook zonder recept van je huisarts nodig kan, weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zwitsal creme of lotion.