Wat is het warmste en tegelijk ook een dun vest?

Hallo, ik ben opzoek naar een vest dat heel warm is, maar niet dik. Want ik ben nog al een koukleum en wil hem onder mijn jas dragen. Weet iemand toevallig echt een goed warm en dun vest? Alvast bedankt!

Toegevoegd na 2 uur:
Het liefst geen shirt of trui, want ik wil hem wel graag over mijn kleding aan.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Mode
5.2K
Amadea
6 jaar geleden
Een fleecevest van een maatje groter dan je aan gewone kleren draagt. Want dan komt er extra lucht tussen de laagjes kleding, en dat is warmer. Ik heb een hele fijne bij de Wibra in de uitverkoop gekocht, lekker dun en lichtgewicht maar toch heerlijk warm.
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Ik heb nog een ander idee. Geen vest.
Ik draag deze shirts onder mijn normale kleding. Op de een of andere manier werken ze echt en loop ik de helft van de tijd zonder jas. Ik heb er ook een waar ik de mouwen van heb afgeknipt en omgezoomd zodat het meer een hemdje is, voor onder bepaalde kleding waar mouwen niet bij passen. https://www.scapino.nl/mountain-peak-thermo-shirt-1183500074070 https://www.scapino.nl/mountain-peak-thermo-t-shirt-1183500174070 1 tip: Niet in de droger doen, dan werken ze niet meer.
Ritsuka
6 jaar geleden
Thermoshirts zijn echt top! Ik draag ze vaak met hardlopen in de winter.

Antwoorden (3)

Wol is het warmst, je hebt hele dikke truien en hele dunne vesten.
De warmste wol zou kasjmier zijn - ook wel pashima (sjaal) genoemd. Kasjmier wordt gewonnen, niet geschoren maar met de hand gekamd van de buik van de kasjmier geit.

Toegevoegd na 18 minuten:
Een goede manier om koude tegen te gaan is de meerdere lagen kleding. De stilstaande lucht werkt isolerend en heb je het te warm, trek je een laag uit.

Let op: veel warmte verliest je lichaam aan de uiteinden, je voeten en hoofd, maar ook je nek is een teer punt. Schoenzolen moeten dik zijn, hoofd bedekt, ook je oren en een goede sjaal om je nek.

- 3 of 4 laagjes kleding, isolatie door stilstaande lucht
- dikke zolen, rubberen
- wollen muts, ook oren bedekkend
- overlappende kleding
- thermo ondergoed van merinowol.
- sjaal, pashmina wol
- handschoenen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wol is zeker heel warm. Fleece kan ook heerlijk warm voelen, prikt niet en is makkelijk te wassen. Je kunt ook thermo ondergoed aandoen met lange mouwen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Probeer eens een Zoodie. Dit zijn hoodies met een ritssluiting en zijn lekker warm maar toch niet zo dik