hoe krijg je henna van je handen en nagels?

een vriendin van mij heeft in marokko henna op haar handen en nagels laten aanbrengen. Heel mooi, alleen nu krijgt ze 't er niet af. Hoe krijg je dit eraf want het ziet er nu beetje vies uit, vooral op de nagels. Ze heeft al acceton geprobeerd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
57.2K

Het beste antwoord

henna krijg je niet van je huid, nagels en haren af omdat het er niet OP maar er IN zit.
doordat je huid afslijt en zich vernieuwd verdwijnt de kleur wel van je handen. die gebruik je tenslotte veel en met wat extra wassen gaat het wel in een paar dagen weg.
maar de kleur van henna verdwijnt niet uit je nagels of haren. het vervaagt wel een beetje maar pas met uitgroeien zie je de kleur opschuiven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Tja... Dat moet slijten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onderstaande site geeft de tip: wassen met bleek/ chloor (evt gemixt met douchegel)

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog wat tips:

Het verdwijnt vanzelf. Om de natuur een handje te helpen zijn er wel wat mogelijkhden. Bedenk wel dat u maar één huid hebt. Beter wat sporen van de henna, dan een pijnlijke geirriterrde huid.

gedurende een kwartier weken in zout water is de eerste stap. Zout lost een beetje van de kleurstof op.

Scrubs en andere ruwe reinigers halen de dode bovenste cellen van uw huid. (test uw vel of u er goed tegen kunt).

Zweten is de meest natuurlijke manier om afvalstoffen uit je lichaam te verwijderen. Alles waar je van zweet zal de henna eerder laten verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wil je de tattoo zo lang mogelijk mooi zichtbaar houden? Wees er dan extra zuinig op! Hoe vaker er water op komt, hoe eerder hij weer weg is. Normaal gesproken blijft de tattoo ongeveer 3 weken zitten.

Dus vaak wassen en een nagelborsteltje gebruiken.
Of vaak met je handen in het afwaswater.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat in de huid zitten en heeft enige tijd nodig te verwdwijnen.Met zand of zout schuren helpt het wel te verminderen (de chloor in het zout bleekt en de kristallen schuren.