Bestaan slobkousen echt?

Ik ken slechts twee slobkousdragers: Dagobert Duck en Guus Geluk.

Bestaan slobkousen echt?

Zo ja:
--  Wat is het nut?
--  Zijn ze alleen voor heren, of ook voor dames?
--  Waar zou ik ze kunnen kopen?

Picture for question
13 jaar geleden
in: Mode
3.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Donald Duck nr. 20 stond een heel verhaal over de slobkous. Ben je hierdoor geinspireerd? Zullen we een nieuwe hype beginnen? Slobkousen rocks!
Cryofiel
13 jaar geleden
Dat verhaal heb ik kennelijk gemist. Ik ben geïnspireerd door het verhaal dat ik vandaag in de DD las. Daarin moesten Donald en Guus proberen de verkoopcijfers van de slobkousenfabriek omhoog te krijgen. Guus, die weer eens een loterij won, wist heel Duckstad enthousiast te krijgen voor slobkousen door op televisie te vertellen dat hij zoveel loterijen won *doordat* hij slobkousen droeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat verhaal stond vorige week in de Donald Duck. Leuk te lezen dat er hier nog meer mensen die stukje "literatuur" op hun leeslijst hebben staan. Je mist trouwens een naam bij je opsomming:
Govert Goudglans draagt ook slobkousen.
Cryofiel
13 jaar geleden
Inderdaad, die was ik vergeten! Ik kan helaas geen derde plaatje aan mijn vraag toevoegen, en ik ben te lui om met Irfanview de drie plaatjes tot één plaatje te smeden, anders had ik hem er meteen bijgezet!

Het beste antwoord

Ja, ze bestaan echt en werden vroeger gebruikt om schoenen/laarzen te beschermen tegen vuil. Volgens mij zijn ze vooral voor mannen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ze bestaan echt. Mijn vader droeg ze toen ik nog heel klein was. Maar wat ik ook niet wist is dat ze nog verkocht worden. Hier een link:

http://www.twenga.nl/dir-Lingerie,Panty-s-Kousen,Slobkousen
13 jaar geleden
Ze bestaan vogensmij heeft mijn oma nog wat slobkousen
ergens ligge in een doos.