Hoe raak je voor de zomer nog een paar kilo kwijt?

Ik wil graag wat afvallen, heeft iemand goeie tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.1K

Het beste antwoord

Minder calorieën tot je nemen en meer bewegen. Blijf wel verantwoord eten!

Toegevoegd na 3 minuten:
■Pak steeds de trap in plaats van de lift of roltrap. Dit helpt je om wat extra calorieën te verbranden. Het lijkt misschien niet veel, maar als je alle inspanningen van een maand optelt kan het toch behoorlijk oplopen. Op jaarbasis kan het wel zo’n 2 tot 3 kilo schelen.
■Als je zin hebt in een snack, neem dan een augurk of een stuk komkommer. Ze zijn lekker hartig en bevatten zeer weinig calorieën. Je verbrandt zelfs meer calorieën met het kauwen en verteren dan er in zitten.
■Drink vlak voor het eten een flink glas water om je maag al wat te vullen zodat je uiteindelijk minder eet. Je zult merken dat je sneller voldaan bent en misschien zelfs het dessert over wilt slaan.
■Drink geen frisdranken of vruchtensappen. Als je het veel drinkt en dit niet meer zou doen kan het op weekbasis wel zo’n 3000 calorieën schelen.
■Ga geen boodschappen doen als je honger hebt. Altijd eerst eten zodat je geen honger meer hebt. De chips, snacks, snoep en andere junkfoods zullen nu minder aantrekkingskracht op je uitoefenen.
■Laat je niet in de maling nemen door zogenaamde vetarme, dieet of light producten. Ze bevatten misschien minder vet maar vaak wordt dat gecompenseerd door extra suiker of koolhydraten. Let ook op met het nieuwe ‘ik kies bewust’ logo. Dit logo geeft aan dat het de ‘gezondste keuze’ is binnen zijn categorie. Terwijl een andere keuze, buiten de categorie, een veel betere zou kunnen zijn.
■Hang foto’s op je voorraadkasten en koelkast van hoe je er (weer) uit wil zien of van gebeurtenissen waar je naar toe moet zoals een bruiloft of een vakantie. Het zal je helpen de verleiding te weerstaan als je iets uit de voorraadkast of koelkast wil pakken om te snacken. En als je al bent afgevallen en fit bent kun je natuurlijk ook een foto ophangen van jezelf toen je wat dikker en niet erg fit was.
■Eet langzaam. Het duurt even voor de hersenen het signaal krijgen dat je vol zit. Als je maar langzaam genoeg eet geef je je lichaam de tijd om je hersenen in te lichten dat je genoeg hebt en dan kunnen je hersenen het signaal ’stoppen met eten’ afgeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Meer energie verbruiken dan je tot je neemt.

Dus veel bewegen (indien mogelijk) en calorien schrappen, maar niet te rigoreus, want dan werkt het averechts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
minderen met zout, meer bewegen en aan de gezonde tussendoortjes gaan, geen zoutjes of snoepjes. geen witte sausen en het moet helemaal goed komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga iedere dag een half uurtje touwtje springen.
Eerst opbouwen natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De helft eten en drinken (behalve water) van wat je nu eet en drinkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle overtollige eten laten staan en heel veel gaan sporten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet snoepen, fietsen zoveel mogelijk en het volgende niet vergeten. Ieder pondje gaat door het mondje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar het allemaal zo lekker ....+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zit zelf ook met een klein zwembandje. Mijn zwakte is zoute stokjes. Ik kan er een hele zak van op in een keer... :$
In de ochtend een glas lauw water drinken, yoghurt, appel, volkoren beschuit, geen chocola op brood maar appelstroop, gekleurde muisjes, mager eten.

In de avond je vlees grillen i.p.v. bakken, groente eten maar geen sausjes of mayonaise.

En lekker gezond bewegen. En laat de lekkere vette tussendoortjes gewoon staan.

Maar ga niet overdreven lijnen en in 1 keer bijna niets meer eten, dat is niet goed voor jezelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat alle kaas, boter, chocola en koekjes.Eet geen sauzen.Eet alleen yogurt natuur.Laat de suiker achterwege.Eet geen wit brood, enkel grof.
Je gaat je kilo's verliezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De tips van gezonde tussendoortjes gaan zeker helpen. Vooral als je nu ook tussendoortjes eet die minder gezond zijn.

Maar mocht je 'n beetje van sporten houden, ga dan 2 keer per week lekker sporten. Doe dit op zo'n manier dat je per keer 1 uur (of half uur) krachttraining doet samen met nog 1 uur (of half uur) lekker cardio training doet.
(mijn tip blijft altijd nog: 1 uur RPM van Les Mills gevolgd met 1 uur Bodypump van Les Mills. Werkt erg efficiënt en is erg leuk om te doen)

Je merkt het niet direct qua afvallen, maar na een paar weken zul je het resultaat zien en vanaf dan gaat het dan ook steeds sneller.

Houdt je voeding gezond. Ga 's morgens meer eten ( het liefst 's morgens je 'warme maaltijd' ) en bouw het dan af richting de avond.

Erg gezond en tegen gedachtes van veel mensen in:

Is het je gelukt om een week gezond te eten en lekker te sporten, beloon jezelf dan door 1 dag in de week alles en zo veel te eten waar je maar zin in hebt.
dit houdt je verbranding hoog zodat je niet in een spiraal naar beneden gaat.

Dit alles samen is een erg efficiënte manier om gezonder en fitter te worden maar ook om af te vallen. Je merkt dat je ook meer gaat verbranden tijdens 'rust' dus bijv. op het werk, thuis op de bank enz enz.

ik hoop dat dit antwoord een beetje compleet genoeg is, anders laat je het maar weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je begint eerst met geloven en willen.

- veel bewegen
- minder zoet en zout
- s'avonds geen brood
- tussendoortjes
- goed drinken
- s'ochtends glas gekookt water
- geen saus
- geen frituur

Komt het allemaal goed
succ6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn natuurlijk allemaal van die eet dingen, dat je minder moet eten, en veel gezonder moet eten. Of die verhalen dat je veel moet sporten enz. Waarscheinlijk weet je dat allemaal al, alleen wil je iets hebben wat niet zo veel kost(tijd enz.) en wat toch snel gaat. Ik zelf heb ook zo'n tijd gehad, en heb toen elke ochtend kellogs gegeten, en mijn tussendoortjes vervangen door een appel ofz. Ook kun je ervoor zorgen dat je bijvoorbeeld een keer de auto laat staan, en op je fiets overal naartoe gaat. Of ren eens de trap in huis een paar keer op en neer. Als je dat 2 weken vol houd, zul je al snel verbetering zien.

veel succes ermee.