Wanneer kan je uit een inloopbad stappen?

Stel, je bent een hoogbejaarde en zit heerlijk in je warme inloopbad.
Op een gegeven moment begint je huid te rimpelen en besluit je er maar eens uit te gaan.
Je trekt de stop uit het bad om het leeg te laten lopen.
Je wacht tot het water weg is.
En wacht. En wacht... En het duurt lang.
Je kan de deur niet openen, want dan loopt het water naar buiten.
Intussen begin je van kou met je fragiele rimpellichaam te rillen en wordt het risico op een longontsteking aanzienlijk veel groter dan het al was.

Dit kan toch niet zijn hoe zo'n inloopbaddersessie écht verloopt?
Is de afvoer van zo'n bad monsterlijk groot met superzuigkracht?
Of mogen die bejaarden hun inloopbad enkel in de zomer gebruiken bij temperaturen boven de 20 graden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag, ik heb geen idee hoe hard zo'n bad leeg loopt. Plus voor je vraag!

Het beste antwoord

Goeie vraag! Volgens de onderstaande website loopt zo'n bad met een goede afvoer binnen 1 minuut leeg. Dan heb ik blijkbaar geen goede afvoer...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed gevonden!
Ik heb ook nog nooit een bad gezien dat binnen een minuut leegliep...

Andere antwoorden (1)

Als je per se wilt, mag je er ook uitstappen hoor. Je bent niet verplicht te wachten tot al het water weg is, je kunt ook je benen over de rand 'zwaaien'.
Hoe je doet doet? Je komt voorzichtig overeind, steunend met je handen op de rand, dan op de rand zitten en dan je benen erover heen.
En een beetje hoogbejaarde zorgt ervoor dat zijn handdoek of badjas in de buurt is, zodat hij niet in de kou hoeft te zitten.