hoe kom je aan die bultjes/pukkeltjes op plaatsen waar je zweterig/broeierig bent?

bijvoorbeeld op je schouders of tussen je borsten, hoe kan dat? en natuurlijk.. hoe kom je er vanaf?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Zweetpuistjes ontstaan wanneer de combinatie van zweet en vettige substanties uit de huid de poriën verstoppen; er ontstaan dan rooie bultjes, vaak op de rug en rond de borsten. Om zweetpuistjes te voorkomen is het belangrijk om de huid goed te wassen met een milde zeep na bijv. het sporten.
Als het niet mogelijk is om te douchen dan is het aan te raden om op zijn minst het overtollige zweet zoveel mogelijk weg te deppen met een schone handdoek.
Ten slotte is het belangrijk voldoende (water) te drinken, dit voorkomt verstopping van de poriën.