Wit haar, donkere wenkbrauwen?

Hoe komt het dat wenkbrauwen donker blijven als je grijs, of zelf wit haar krijgt?, zoals bv. Paul van Vliet, Aad v.d. Heuvel,

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
4.3K

Antwoorden (3)

je hoofdhaar veranderd veel in je leven en je wenkbrouwen niet.

Toegevoegd na 9 uur:
mijn moeder heeft ook haar hele leven al dezelfde (donkere) kleur wenkbrouwen. en vroeger had ze witblond haar. nu is dat haar net zo bruin als de wenkbrouwen (onder haar verfje dan)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet helemaal waar dat wenkbrauwen niet grijs kunnen worden. Verschillende schoonheidssalons bieden zelfs behandelingen aan om ontkleurde wenkbrauwen weer wat van hun oude glorie te geven. Maar laten we een stap terug doen. Waarom we überhaupt grijs worden, is een raadsel. Sommige biologen geloven dat het een evolutionair voordeel kan zijn voor een man om zijn ouderdom te tonen. Bij apen is de grijze vacht een teken dat een mannetje zo sterk is, dat hij oud heeft kunnen worden. De vrouwtjes zouden dan sneller met hem willen copuleren. Ons grijze hoofdhaar is volgens diezelfde biologen een overblijfsel van dit mechanische. Maar waarom schaamharen, wenkbrauwen en soms borstharen dan niet grijs worden? Daarop heeft de wetenschap nog geen antwoord.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn broer heeft van de ene op de andere dag, in zijn rechter wenkbrauw een grijs stukje gekregen, terwijl het haar op zijn hoofd, nog niet grijs is.
Zijn andere wenkbrauw is normaal.
Het kan dus wel, maar hoe geen idee.
En het is denk ik vrij zeldzaam, tenminste als je pas 30 jaar bent.
Hoe het kan dat wenkbrauwen gewoon van kleur blijven, terwijl je op je hoofd grijs word, weet ik niet zeker.
Maar mij valt het op, dat alleen mensen die echt oud zijn grijze wenkbrauwen hebben, mensen van 70, 80 jaar, of ouder.