Hoe lang hoort een herenpantalon te zijn?

Als een man schoenen draagt, tot hoever moet zijn lange broek dan reiken? Raakt de voorkant van de broek de neus van de schoen?
En de achterkant, hoe ver van de vloer moet die hangen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Mode
4.5K

Antwoorden (1)

Met de schoenen UIT moet de zoom van de broek aan de ACHTERKANT de grond nét raken of maximaal een inch (2,5 cm) daarboven. Korter wordt heel snel schijterig, langer ziet er wat triest uit.

Als hij schoenen draagt, moet de zoom van de broek aan de achterzijde genoeg van de schoen bedekken om met lopen de sok niet te laten zien. Ideaal is als hij dan net de bovenkant van de hak raakt.

Toegevoegd na 44 seconden:
De voorkant van de broek is niet zo relevant ; dat hangt namelijk af van de pasvorm (wijd, normaal, slim-fit) en je maat schoenen ;-)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De bovenkant van de hak raken, bedoel je daarmee de bovenkant van de schoen aan de achterkant? Dat is wel wat korter dan zonder schoen de grond net raken.
Ivana
7 jaar geleden
Nee, wat Marleen schrijft. De hak is bevestigd onder de schoen. Dus de broek moet over het leer van de schoen vallen tot aan de hak. Dat is dan hetzelfde als zonder schoen tot 2 millimeteren de grond.
Marleen PLUS.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De hak is het verhoogde deel van de zool ; et leer van de schoen moet dus zo veel mogelijk bedekt zijn. Niet op de bovenrand / instap van de schoen hangen ! Dat is écht hoog water.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Super, dat is heel duidelijk. Ben ik blij mee (munitie in de discussie met mijn echtgenoot die van hoog water houdt ;-))
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
:lol:
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Slag om de arm ; tegenwoordig zijn er geen wetten meer, maar zie je verschillende stromingen ook in de herenmode; vermoedelijk krampachtige pogingen zich te onderscheiden ofzo ;-) Ik stuitte net op een site van een kledingmerk (wel van 2014 toen opgerolde pijpen (!!) in de mode waren, waarop een heel zootje vrij triest ogende mannen in ogenschijnlijk te kleine pakjes id afgebeeld. Slim fit ook ; best wel "fout" voor een net pak. Maar misschien zijn ze niet als net pak bedoeld. Ik ben nog van de 'klassieke' school ;-)
Utrecht
7 jaar geleden
Klopt wat Marleen schrijft, maar het is wel de traditionele regel.
De moderne snit heeft een slimmere fit (taps toelopend) pijp en is korter: tot net óp de schoen.
Voor echt hippe vogels nog iets korter.... https://i.s-jcrew.com/is/image/jcrew/2016MarMDressPants-header-slim?scl=1&scale=0.5&fmt=jpeg&qlt=90,0&resMode=sharp&op_usm=.1,0,0,0