Hoe hou je je voeten het beste warm in dit koude weer? (Bijvoorbeeld met het buiten vieren van carnaval of met het kijken van de optocht.)

Elk jaar opnieuw zulke koude tenen!! Hopelijk heeft iemand op deze site de oplossing. Ik heb al geprobeerd om plastic zakjes over de sokken te doen, ik hoorde ook al eens krantenpapier in je schoen, maar dan past de schoen niet meer..... Iemand een goede tip?? Alsvast bedankt!!!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
11.1K

Antwoorden (11)

Voor mij de beste manier is gewoon mijn snowboots aantrekken. Staat een beetje raar als er geen sneeuw ligt, maar ik krijg absoluut geen koude voeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje voor je antwoord. Ook nog een idee waar ik, niet al te duur, zo'n snowboots kan kopen??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij de scampino hebben ze er nog
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja Scapino. Daar heb ik de mijne ook gehaald. 30 euro. Ik hoop wel dat ze er nu nog zijn, want vorig had ik echt een probleem. Toen was overal alles in mijn maat uitverkocht. Snel kijken dus! En veel plezier bij de optocht :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke ik ga dit weekend meteen naar scapino! Bedankt voor de tip. En bedankt Natha veel plezier zal wel lukken :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook online bestellen bij Scapino! Even de levertijd in de gaten houden, of kijken of je ze in de winkel kunt ophalen. Zie http://www.scapino.nl/producten/1386/dames/schoenen/snowboots/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oja, en 1 maat groter bestellen, want door de dikke voering voelen ze kleiner aan en dat zit niet fijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja online bestellen is ook een goed idee. ik was net op zalando aan het kijken. Is dit een goede optie denk je?
http://www.zalando.nl/pier-one-moonboots-snowboots-blauw-pi911c00f-502.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zien er niet echt warm uit. Best een dunne zool ook. Ik heb deze: http://www.scapino.nl/product/1386_214976/dames/schoenen/snowboots/maui-vera-dames-snowboots/ Maar wat ik raar vind is dat er nu 37,99 staat. Ik heb 29,99 betaald.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat is jammer dat ze nu duurder zijn haha. Maar op die overzichtssite wat je eerst stuurde staan nog andere opties en ook goedkopere. Misschien bestel ik deze:
http://www.scapino.nl/product/1386_210556/dames/schoenen/snowboots/dames-snowboots/
In ieder geval een heel goede tip :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niet te grote voeten hebt: bij de Action zag ik ze vandaag voor 'n tientje en ze zagen er best degelijk uit. Tot maat 40.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh das een goeie Stippel! Ik kocht ze een paar weken geleden bij Action voor de dochter (7) van een vriendin - toen hadden ze nog geen damesmaten.
zorg dat je niet te strakke schoenen draagt. ook zijn dikke sokken aan te raden. ik noem ze fluffy-sokken, ik hoop dat je hiermee weet welke ik bedoel

Toegevoegd na 2 minuten:
o en je hebt van die tone-up van skechers. de zool van deze schoenen zijn erg dik. hierdoor heb je ook minder koude voeten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord. Ik weet denk ik wel welke sokken je bedoelt, dan moet ik wel een maat groter in mijn schoenen nemen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die sokken houden je voeten niet warm. Ze zijn helemaal synthetisch, krijg je alleen maar zweetvoeten van als je ze draagt in schoenen. Die dikke zolen maken wel veel verschil. Dat is denk ik ook de truc van snowboots - naast de warme voering/vulling dan.
Gehwol, hansaplast en weleda hebben allemaal een koude voeten creme, die goed schijnen te werken, ook zijn er electrische zooltjes te koop die je in je schoen kunt leggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zij inlegzooltjes te koop die electrisch worden verwarmt, door middel van twee batterijen die je aan je been vast bind.
Ze geven 3 uur continu warmte, zet je het af en toe even uit, dan nog veel langer!

Middel uit grootmoeders tijd.
Plaats je voet op een dichtgeslagen krant van een laagje of 6
teken je voet hierop af en knip het uit, doe dit krantenzooltje in je schoenen, trek droge sokken aan en je kan naar buiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trek houten klompen aan, veel boeren lopen erop en die hebben het buiten nooit koud.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb je een compensatieplus gegeven omdat je antwoord weliswaar niet volledig, maar absoluut niet fout is. Hout isoleert heel goed. Klompen met goeie sokken zijn echt zo gek niet tegen koude voeten.
Er zijn isolerende zooltjes met wol die je in je schoen kunt leggen. Draag verder schoenen met dikke zolen en 2 lagen sokken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je voeten insmeren met vaseline, dan sokken erover, of zoals ze bij psv doen, witte peper over je voeten! Haha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het boord van een sok te strak zit (dat is vaak bij badstof sokken) dan krijg je je voeten ook niet warm.
Dus...leg niet te krappe wolle sokken op de verwarming en doe ze lekker warm aan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg vooral dat je voeten DROOG blijven. Dat je degelijke leren schoenen of laarzen moet dragen zal geen verrassing zijn maar als die doortrokken zijn van vocht, c.q. zweet, dan vormt dat vocht een koudebrug naar de buitenlucht en de verdamping van het vocht maakt het nog eens erger. Als je zweetvoeten hebt of je schoenen door een andere oorzaak nat zijn, trek dan een ander, droog paar aan. Wissel af.

Sokken van katoen zijn ook zo'n ramp. Ze houden het vocht vast, waardoor je huid nat blijft en dus koud. Neem liever niet al te dunne sokken van wol of van kunststof. Die geven het vocht af naar buiten, je schoenen, die je dus ook relatief droog moet proberen te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In echte lederen schoenen of laarzen met lederen zool heb je sowieso minder snel kou dan in kunststof schoenen of laarzen (behoudens snowboots)

Verder is de combinatie van katoenen sok/kous op de blote voet en daarover een wollen sok/kous ook een aanrader. Die combinatie werkt als een straalkacheltje.

Uiteraard dien je voor speelruimte in je schoen te zorgen zodat de boel niet gaat knellen want dan stroomt het bloed niet optimaal en dat is nodig voor de warmtecirculatie. Sta ook niet constant stil, beweeg je tenen, en verplaats je voeten... ook al is het maar een paar centimeter... zo hou je de bloedcirculatie optimaler.

Je kan ook eens een kijkje gaan nemen in een sportwinkel of een motorzaak want zij hebben ook voetverwarmingsystemen via electrische impulsen.

Succes ermee!

Toegevoegd na 5 minuten:
Oh ja...
Soms is het toch de moeite waard om je winterschoeisel een maat groter te kopen zodat je met alle gemak dikkere kousen of sokken kan dragen.
Ik heb enkele jaren geleden in de solden ook een paar staplaarzen gekocht die één maat te groot zijn. Ik heb ze gepast met een paar dikke sokken en dat lukt prima. Ik draag ze enkel als het enorm koud is omdat een maat groter uiteraard niet zo elegant staat als de juiste maat. Echter... bij vrieskou gaat comfort bij mij boven elegant.
Een maatje groter is een absolute aanrader voor warme voeten dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omdat het zo koud is. worden je lichaam en dus ook voeten kouder. hoe meer je doucht, hoe droger en minder sterk je huid word. daarom is het dus ook belangrijk om elke dag een crème op je voeten te smeren. verder dikke sokken, hele dikken sokken. wat ik ook wel eens doen .. is gewoon 2 of 3 paar sokken aan te doen. en natuurlijk voor warme schoenen zorgen ..