Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik kreukels uit kreukvrije kleding?

Ik heb een kledingstuk, welke schijnbaar kreukherstellend schijnt te zijn, en dat is nu het probleem; De kreuken herstellen zich.
Ik kan het strijken hoe heet ik wil, en ik heb het ook eerst natgemaakt.
Dat helpt even.
Ik hang het perfect glad weg, maar 2 dagen later is het weer net zo gekreukt als voorheen.
Ik heb het zelfs nat en op z'n heetst gestreken, en weer (vrijhangend) nat weggehangen, maar niks helpt.
Na een dag of 2 is het weer net zo gekreukt als voorheen.
Ik geloof dat het een soort polyester is.

Weet iemand een oplossing?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Mode
3.1K
ronron1212
7 jaar geleden
https://www.nsmbl.nl/zo-haal-je-kreukels-uit-je-kleding-met-je-droger/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een droger heb ik niet. :(

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Gebruik strijkspray of stijfsel tijdens het strijken. Hang de gestreken kleding daarna altijd aan een hanger.
(Lees meer...)
7 jaar geleden
Strijkvrije kleding onstaat door het gebruik van bepaalde onschadelijke chemische stoffen in het productieproces. Ook de gebruikte weeftechnieken en eventueel het doorweven van een kleine hoeveelheid synthetische draad kan de kleren strijkvrij maken (zie bron). Ik zou als ik jou was dus het even naar de stomerij brengen. Deze kan het één keer echt juist behandelen. En helpt dat niet? Ik zou garantie claimen; kreukvrij is immers kreukvrij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding