Hoe heet dat uitsteekseltje waar je veters van je schoen doorheen gaan, wat op de tong v/d schoen zit?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Mode
1.3K

Antwoorden (1)

Dat is een aantrek lusje. (Taalkundig zou ik zeggen dat je het aan elkaar moet schrijven, of met een koppelstreepje verbinden, maar beide vormen worden door mijn spellingchecker afgekeurd).
Amadea
8 jaar geleden
Computoon
8 jaar geleden
Je spellingchecker zit ernaast, waarschijnlijk omdat het woord niet in z'n database voorkomt.
SimonV
8 jaar geleden
Lusjes aan de hiel of boven de laars worden aantreklusjes genoemd.
Heb je een bron voor je antwoord?
Ivana
8 jaar geleden
Haha @SimonV, dan noemen we het gewoon een VETERAANTREKLUSJE. :)
Amadea
8 jaar geleden
Ze dienen niet om het aantrekken van de schoen te vergemakkelijken, maar om de veter zodanig aan te trekken dat de tong op z'n plaats blijft. Die wil anders nogal eens de neiging hebben naar de zijkant te verschuiven.
SimonV
8 jaar geleden
Maar dat heeft dus dezelfde naam als aantreklusjes aan de hiel of boven de laars? Lijkt me niet logisch...