Hoe kun je het beste een snotje uit je neus halen?

met snuiten lukt het niet. en met een wattenstokje ook niet. als ik het met een vinger doe ben ik bang dat er een haartje mee afbreekt. dat doet dan weer pijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.huisartsenpost.org/
paulus811
13 jaar geleden
De huisartsenpost om een bonkie uit je neus te halen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle andere oplossingen zijn blijkbaar geen optie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:p

Het beste antwoord

Afhankelijk van de grootte van je neusgaten "met een van je vingers. Een wat langere nagel werkt het best.
Ik begrijp niet precies wat je bedoelt met een haartje afbreken ?? Als er een haartje los zit, zal het meekomen, met en haartje dat goed vastzit gebeurt niks. Pijn doet het pas als je een puistje ofzo in je neus hebt.
Dus niet aanstellen, gewoon pulken en je bent van alle ellende verlost.
Je kunt natuurlijk ook gewoon niks doen, vroeg of laat valt het er vanzelf wel uit. En anders moet je overstappen op de categorie hulpmiddelen die speciaal zijn gemaakt voor mensen die om welke reden dan ook niet zelf hun neus kunnen reinigen; de snotzuiger of ook wel neusreiniger, te koop bij elke drogist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord met een min?
Compensatieplus. Neusreiniger? Wist niet eens dat dat bestond.
Aan mij niet besteed, maar leuke tip!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Worden ook voor gehandicapten gebruikt hoor, dus ook een grote vent kan er mee uit de voeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er zelfs méérdere, alleen zijn er een paar onlangs verdwenen, dus ik had goede hoop....maar helaas, er is er weer eentje bij of teruggekomen onder wederom een andere gebruikersnaam. Ook dat is lopende-bandwerk hier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat weer een mooi antwoord Marleen Van mij een plus 1.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij heeft Marleen een notoire 'minnaar'
Van mij +!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ze zijn allebei blijkbaarweer opnieuw geregistreerd en gaan weer lekker door waar ze gebleven waren. Ik had vermoedelijk mijn bek moeten houden bij die evolutie-vraag.Helaas werkt dat niet bij mij. Ik ben niet zo'n aansteller die steeds haar account delete en weer opnieuw begint als ze wederom door de mand gevallen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus 1 voor je antwoord. (Vooral ook omdat 'niet aanstellen', dat schoot ook direct door mij heen, haha.)

Andere antwoorden (8)

met je pink, is even een vies idee maar het is wel het best stuurbare instrumentje voor dat snotje. Daarna handen wassen. En de kans dat er een haar afbreekt is minimaal en als het al gebeurt weet ik zeker dat je het overleeft.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dan het liefste voor een stoplicht.
paulus811
13 jaar geleden
Dan zul je m moeten opeten, want handen wassen zit er voor een stoplicht niet in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"weet ik zeker dat je het overleeft" LOL...
Als je het niet leuk vind of er angst voor hebt, even een stoombadje nemen, dat weekt los en dan snuiten.
Een vriend van mij snuit zijn neus altijd in een washandje tijdens het douchen, schijnt ook te werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een puntje van je zakdoek en beetje ronddraaien en weg is kees en als je een haartje meetrekt en perongeluk een haarzakje doet dat ff zeer maar je betn toch geen watje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik een pincet.

Een pincet is een fijn instrument dat bestaat uit twee stukjes gebogen metaal die aan een kant aan elkaar bevestigd zijn. Aan het andere eind is een verende opening tussen de twee bladen, die heel precies op elkaar passen wanneer men de bladen naar elkaar toeknijpt.
Het geheel is te zien als een nabootsing van de duim en wijsvinger en met een pincet kan men dezelfde dingen doen, maar dan op veel kleinere schaal. Een pincet wordt bijvoorbeeld vaak gebruikt om houtsplinters uit de huid te verwijderen maar ook postzegelverzamelaars gebruiken vaak een postzegelpincet. Een schoonheidsspecialiste gebruikt een pincet om overtollige beharing in het gezicht te verwijderen, bijvoorbeeld rond de wenkbrauwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt me niet verstandig om met een scherp pincet in je neus te gaan peuren. Daarnaast kan een pincet alleen omhoog en aangezien je in je neus nu niet echt de grootste bewegingsvrijheid hebt, lijkt me dit al helemaal niet de beste oplossing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je spastisch bent is dit geen aanrader nee.
onder een warme douche gaan en na ongeveer 10 a 15 onder de douche te staan je neus snuiten, alles is dan zacht en week geworden en komt het er zo uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je wijsvinger en duim tot een cirkeltje maken en dit om je neus doen en dan zeggen kom er maar uit mannetje je bent omsingeld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahahaha. Gewoon voor het grapje +
Ofwel met een spray met een zoutoplossing ofwel een dag langs de zeelijn lopen. (geen grapje- beste remedie tegen sinusproblemen en dat beetje snot...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon even op je tanden bijten en peuteren maar (met je vingers).
Suc6.