kun ja latex handschoentjes smelten en gebruiken voor facepaint?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Mode
2.2K

Het beste antwoord

Nee, dat werkt niet. De latex die voor dit doel gebruikt wordt is vloeibaar, terwijl een latex handschoen die je smelt 1 klomp wordt. Het is de bedoeling dat je de latex in een mal gebruikt, waardoor je er een vorm van kunt maken, of direct op de huid aanbrengt, waardoor er een "tweede huid" gemaakt wordt. Deze effecten bereik je niet met gesmolten latex handschoentjes.
Als je het grimeren hobby-, of beroepsmatig uit wil gaan voeren, koop dan professionele producten van Grimas bijvoorbeeld, daarmee werk je makkelijk en bereik je betere resultaten. Het is even een investering, maar de producten zijn zuinig in gebruik. Als je dit nog niet gedaan hebt, denk er dan over na een cursus te volgen, daar leer je de juiste technieken met de juiste producten.

Toegevoegd na 5 minuten:
Nog een reden waarom rubberen handschoentjes niet geschikt zijn voor dit doel: het latex bedoeld voor grimeren blijft na het opbrengen soepel, latex handschoentjes die gesmolten zijn hard, niet te vormen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het zal wel kunnen, maar wordt heet op de huid. Je kan beter liquid latex gebruiken hier voor.