Ik heb steeds gaten in mijn tshirts, ter hoogte waar mijn broek begint. hoe komt dit en hoe kan ik dit voorkomen ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Mode
1.1K
Amadea
8 jaar geleden
Heeft je broek op die plek een haakje, ritsuiteinde of knoop zitten?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Toevallig een granieten aanrecht en zit het op die hoogte?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Motten?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mogelijk maakt je riem de gaten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wanneer je dit wilt voorkomen zal je toch eerst moeten weten waardoor de schade ontstaat.
Kan van alles zijn: rits, gesp, enz.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Volgens mij is het van een rits, maar het gebeurt echt altijd bij elke broek die ik draag ...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Jackd wat heeft een granieten aanrecht ermee te maken want dat hebben wij inderdaad ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/gaatjes/cpagina/45/
Dit geldt voor gaatjes alleen in de buikstreek.
Dan zijn er 3 opties:
aanrecht, riem en autogordel.
Graniet lijkt gladder dan het is, mogelijk werkt het als heel fijn schuurpapier.
Kijk naar de plek en of dat precies de hoogte van het aanrecht is.

Het beste antwoord

Ik begrijp wat je bedoelt. Want ik heb precies hetzelfde. En dat komt echt niet door schade die we 'zelf' aanrichten. Het gaatje zit bij mij EN bij die van mijn man ook vaak daar. En die gaatjes zitten niet op plekken waar tegen aan wordt gestoten, geschuurd of wat dan ook. Ik denk meer aan een gat dat veroorzaakt is door een hardtag van een beveiligingssysteem die de winkelier erin slaat tegen diefstal. Of de shirt is bij fabricage al stuk gegaan, meestal zien we het gaatje niet omdat het zo klein is en wordt het groter door gebruik en wassen. Let daarom ook op bij uitverkoop. Het valt bij mij op dat die gaatjes vaak in shirts zitten die ik bij uitverkoop heb gehaald.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Door het stoten met harde voorwerpen langs of tegen de rand van een granieten aanrechtblad ontstaan daar allerlei beschadigingen. Wanneer jij met je shirt tijdens de werkzaamheden in de keuken langs die rand schuurt, kunnen die oneffenheden gaatjes in je kleding veroorzaken.

Dit naar aanleiding van het feit dat je in een reactie op de vraag vertelt dat jullie een granieten aanrechtblad hebben.

Toegevoegd na 6 minuten:
Een oplossing is: een stuk gladde tape over die ruwe rand heen plakken.
Amadea