Waar kan ik broeken halen die overal goed zitten?

Hoi.
Op school zie ik allemaal meisjes waarvan de broek bij de bovenbenen en onder bij de onderbenen/enkels mooi strak zit. Nu heb ik het probleem dat elke broek die ik koop (maat 170-176, ik weet opzicht een kleine maat maar is bij mij niet te klein) bij de bovenbenen wel goed zit maar bij de onderbenen weer wat losser wat ik zelf niet zo mooi vind. Waar kan dit door komen? En waar verkopen ze zo'n broeken?

Vriendelijke groet :)

PS: Er zit een foto bij waar je kan zien wat voor soort broek ik graag wil hebben

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Mode
1.1K
Ritsuka
8 jaar geleden
Dan moet je een ander model broek kopen, dat beter bij je figuur past. Broeken zijn er in veel vormen en maten
Ritsuka
8 jaar geleden
Je zou kunnen kijken naar jegging (jeans legging)
Amadea
8 jaar geleden
Noem jij de broek op de door jou geplaatste foto er een die overal goed zit? Ik zie daar een strakke jegging die trekt bij het kruis en veel te laag op de heup zit. Hierin kan je waarschijnlijk niet eens hurken, want dan show je je achterwerk!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik vind het ook een wanstaltig ding dat me gruwelijk onaangenaam lijkt zitten - vooral als je moet bewegen - maar ik denk niet dat het hier om onze smaak gaat, Amadea ;-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Even los van mijn antwoord KAN het natuurlijk ook gewoon zo zijn dat je te dunne uiten heb. Dat verbeter je door meer te lopen / wandelen en te fietsen ; ontwikkelen die spieren ;-)
Rieneke1
8 jaar geleden
Jij zoekt gewoon een skinny?
Mid-waist zit wel fijner dan zo'n heupmodel, tenminste dat vind ik.
Amadea
8 jaar geleden
Het lijkt mij dat alle vrouwen die zich niet laten beïnvloeden door wat (meestal door mannen) bepaald werd dat mode is - maar die kleding willen dragen die lekker zit - dat zullen vinden!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat.......weet ik wel zeker ;-) Al is tegenwoordig "de mode bepalen" niet meer zo erg mannenwerk als vroeger.
Volgens mij ziet de doorsnee man liever een (volledig bedekte) mooie kont, met de taille in de taille, dan zo'n half doorgesneden model met een bouwvakkersgleuf ;-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een broek die écht overal goed zit, kun je volgens mij alleen maar krijgen door hem zelf op maat te (laten) maken. Of je moet heeel erg veel geluk hebben danwel dé - tot nu toe nog niet bestaande - vrouw zijn. IK heb er tenminste nog nooit één gevonden die echt overal goed zit en mooi past; zelfs de broeken die ik heb laten aanpassen door de kleermaker passen enkel béter dan zoals ik ze kocht, maar niet echt góed. Volgens mij zijn broeken voor elke vrouw het kledingstuk dat het lastigst goed passend te vinden en krijgen is. Maar goed zoeken wordt vaak wel beloond, en als je eenmaal een merk, stijl of maat gevonden hebt die een écht passende broek voor jou benadert, kun je vaak wel een paar jaar vooruit door gewoon te beginnen met zoeken (in de winkel, maat, stijl, merken, etc.) waar je de laatste keer geslaagd bent. Tot de fabrikant, mode of je figuur zoveel verandert dat je weer opnieuw moet beginnen. Jij hebt tot nu toe blijkbaar nog niet iets gevonden wat jou goed genoeg past en staat. Ik ben het met mijn voorgangsters eens dat de broek op de foto niet echt een voorbeeld van 'goed passend' is, maar hoe dan ook zoek jij een broek die anders valt dan de broeken die je nu hebt. Ik weet alleen niet hoe dat komt, vooral omdat mij niet duidelijk is of het nu de broeken zijn die je draagt of jouw figuur c.q. bouw waardoor jouw broeken anders vallen dan die van je klasgenoten. Want heb je nu broeken met rechte pijpen, of valt skinny jeans of skinny fit of hoe ze dat ook noemen bij jou niet strak om de kuiten? Dat is m.i. een vraag die je eerst beantwoord moet zien voordat je verder kunt. En nog een andere, namelijk of die skinny fit jou wel zou staan. Als jij bijvoorbeeld in verhouding vrij smalle kuiten hebt en dát de reden is dat jouw broeken daar wijder vallen, dan moet je dat wellicht niet al teveel accentueren door hele strakke broeken te gaan dragen. Just a thought. Maar pas broeken vóór je ze koopt altijd uitgebreid in een grote, manshoge spiegel en let daarbij niet alleen op de pasvorm en of hij lekker zit, maar óók op de verhoudingen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb eerlijk gezegd nooit problemen met het vinden van een passende broek ; dat gaat gewoon niet lukken, dus ik begin er niet aan. Ik naai ze maar gewoon zelf, modelletje wijd-met-elastiek :lol: Dat zit het lekkerst, is het makkelijkst, en ach, ik draag er toch altijd iets langs overheen.
Ritsuka
8 jaar geleden
Dit zijn ook reacties en geen antwoorden @Henkschnor
Er staan wel goede adviezen in

Antwoorden (4)

Vermoedelijk zit hem het probleem in een discrepantie tussen je figuur en je maat. 170/176 is een zogenaamde kindermaat (zij het voor een heel lang kind), en op de foto zie je duidelijk een broek in een damesmaat.
Het grote verschil tussen die twee is dat een damesmaat ruimte heeft voor heupen en borsten - zij het in maat S / XS niet veel, maar toch.

Wanneer een kinderbroek je op de bovenbenen goed zit maar op de kuiten te wijd is, is de maat je dus eigenlijk gewoon te groot, en stop je er "vrouwendijen" in. Die passen natuurlijk niet bij de kuiten, die bij kinderen relatief smaller zijn dan bij vrouwen, en de broek zal je op de kuit te wijd zitten.

Vermoedelijk moet je dus op zoek naar een vrouwenmaat die zelfs nog een tikje kleiner mag vallen (xs / 34-36) , maar als 170/176 voor de LENGTE goed is, KAN het eventueel zijn dat je een L-maat nodig hebt om geen hoog water te hebben.

Grote kans dat de broek dan beter past, omdat het model dan beter bij een volwassen lichaam past, al is dat nog zo slank. Slanke vrouwen hebben TOCH andere (vrouwelijker) maten dan lange dunne kinderen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Nog even ten overvloede; voor deze "pasvorm" heb je natuurlijk wel een broek nodig met veel rek in de stof. Niet per se een jegging - die vallen weer heel anders - maar wel een flinke stretch in de jeansstof zelf.

Toegevoegd na 2 uur:
Sorry ik zie een fout ; kuiten zijn bij kinderen relatief DIKKER omdat de bovenbenen relatief DUNNER zijn. Volwassen vrouwen hebben meer vet op de bovenbenen - waar het hoort overigens.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zou je de nieuwe broeken van de H&M aanbevelen. Ik had precies hetzelfde probleem als jij.
Ze heten de ''shaping jeans'' en zijn iets duurder als de gemiddelde broek die ze daar verkopen maar ik kan je garanderen dat je hem elke dag wilt dragen! En ze zitten vanaf de bovenkant tot aan de onderkant helemaal perfect.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Toevallig las ik vanmiddag in een oude Libelle over http://mybestjeans.nl/site/htdocs/ en deze blijkt nog te bestaan. Voor elke vrouw die op zoek is naar de perfecte jeans want My Best Jeans heeft die ook voor jou. Deze broeken hebben een corrigerende werking en een fantastisch draagcomfort.
Amadea
8 jaar geleden
Ik heb zoiets bij Vero Moda gekocht. Daar hebben ze lengte en breedte maten. Als je ze vertelt wat je zoekt, weten ze welke broek je bedoelt. Het kan zijn dat je deze broek niet meer in de winkel ziet, ivm seizoenswisseling. Wellicht hebben ze hem nog wel in het magazijn liggen. Gewoon ernaar vragen. Succes!