Waarom zou een meisje van 14 haar benen niet mogen scheren?

Ik heb een buurmeid die ik vandaag met een jurkje zag. Ik zei grappend dat ze dr benen weer moest scheren. Toen kwam er een lach en vertelde ze dat ze dat nog niet mag van haar moeder. Dat snap ik dus niet. Ze is 14 donker haar dus ook op haar benen. En ze loopt Eigelijk een beetje voor schut omdat het niet een beetje haar is.
Nu vind ik persoonlijk niet erg. Maar haar eigen vriendinnen lachen haar uit. Als het mijn dochter was mocht ze gewoon scheren. En zeker omdat ze het zelf ook graag wil.
Waarom zou zij dit niet mogen. Ik zie werkelijk het nut Can het verbieden niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
2.5K

Het beste antwoord

Als ik 14 was zou ik zoiets niet aan mijn moeder vragen.
Gewoon een scheermesje kopen van je zakgeld en onder de douche je benen scheren.

Hier is een meisjesforum, waar dit ook een punt is. Laat je buurmeisje dat eens lezen:
Misschien doet ze er ideeën op.
http://forum.girlscene.nl/forum.php/list_message/4885414?visitorId=637f720abec8bf50f2f9113bf460c4ac

Waarom ze het niet zou mogen?
Ik kan me wel iets voorstellen bij een soort bescherming van zo'n moeder. Die ziet haar dochter nog als een kind en als die eenmaal begint met dit soort dingen, ja dan houdt het nooit meer op.

Toen ik 15 was heb ik van mijn moeder geleerd om mijn oksels te scheren. Dat was heel bijzonder in die tijd.
Toen begon ik ook met wenkbrauwen, benen scheren, lijnen, make-up, etc. etc.
Nu zijn meiden tegenwoordig veel vlotter. Maar toch:
ik kan me iets voorstellen bij een moeder die dat nog even weg wil houden.......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Arme paps, die moet zich dan de volgende ochtend scheren met een door beenhaar bot geworden mesje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
pls niet onder de douche dat doet m'n zus ook altijd en dan raakt het putje verstopt.

Andere antwoorden (2)

Misschien is het een idee om die vraag aan haar moeder te stellen. Wellicht dat ze een goede reden heeft.. Sommige mensen zijn nogal behoudend. Wellicht als je aangeeft dat dit niet zo fijn is voor het meisje en dat ze "voor schut" loopt dat ze van gedachte veranderd. Ik hoop voor dat meisje dat haar moeder open staat voor andere ideeen.. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien vindt die moeder wel dat wij allemaal voor schut lopen met onze geschoren benen en wil ze niet dat haar dochter daar aan mee doet. Eigenlijk is het ook heel raar, die haren horen daar gewoon te groeien en toch vinden we ze lelijk. Er zijn mensen, voornamelijk in het alternatieve kringetje, die zo redeneren en dat op hun kinderen overbrengen.

Als volwassene kun je dat soort opmerkingen trouwens beter niet maken tegen een kind. Kinderen zijn onderling al hard genoeg voor elkaar.

Het is ook helemaal niet erg voor een kind om eens iets te hebben dat anders is dan alle andere kinderen hebben, zo lang ze er maar niet mee gepest wordt. Voor je het weet vinden ze alles 'voor schut' en lijkt iedereen op elkaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal mee eens.
Plus: dat wat haren op mooie jonge meidenbenen (kinderbenen nog)
helemaal niet erg is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het ook niet erg. Maar ze word uitgelachen. Haar moeder scheert zelf wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zou ik het gewoon eens aan die moeder vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, het maakt misschien meer indruk als jij er iets van zegt dan wanneer dat meisje er zelf iets van zegt.